حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند


حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های آدینه (21 دی)گفت: حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، خطبه های نماز آدینه (21 دی) به همت کانون فرهنگی هنری امام هادی (ع) به امامت حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی، امام موقت جمعه بوشهر در مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

حجت الاسلام هاشمی در این آدینه با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «توجه کنید که مقام شما را نگیرد. ارزش انسانی انسان به مقام نیست. من رئیس جمهورم، من رئیس مجلسم، من وکیل مجلسم، اینها ارزش نیست. ارزش انسان به این است که توجه کند که چه تکلیفی در مقابل خدا دارد و در مقابل بندگان خدا که از خدا هستند»، اظهار کرد: علم آموزی و اشتغال آفرینی به منظور کسب رزق حلال بهترین تدبیر مسئولان نظام برای بهبود زندگی مردم جامعه است و همانطور که «جَزَاءً وِفَاقًا» مکمل هم هستند مگر اینکه به «إِنَّهُمْ کَانُوا لَا یَرْجُونَ حِسَابًا» اهتمام نداشته باشید و همگان باید به «وَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ کِتَابًا» توجه داشته باشند.

وی حضرت زینب کبری (س) را نائبة الزهرای اطهر (س) خواند و افزود: حضرت صدیقه صغری (س) رسانه کربلا و اسلام ناب در مسیر حق و حقانیت بود و ایشان از نوادر بانوان مطهره عالم هستند.

خطیب موقت جمعه شهر بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه علم، دانش و سخنرانی های زینب کبری (س) با استدلال و با منطق و بر اساس آیات نوارانی قرآن بود، اضافه کرد: حضرت زینب کبری (س) درس ولایتمداری، حیاء، شجاعت و عفت را در مکتب امیرالمومنین علی (ع) و زهرای اطهر (س) آموخت و علم دخت حیدر کرار علم لدنی و او مفسر قرآن بود.

مقام رفیع الهی حضرت زینب (س)

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) اول عبد شد تا رسالت به او رسید و اگر انسان خدایی نشود به جایی نمی رسد، گفت: عبودیت و بندگی خدا رفیع ترین مقام در عالم هستی برای انسان است و در این رابطه حضرت زینب (س) به این مقام رفیع الهی رسیده بود و تا آجایی که سید جوانان اهل بهشت از این بانوی عالمه در نمازهای شب التماس دعا داشتند.

امام جمعه موقت شهر بوشهر با بیان اینکه بی حیایی و بی عفتی خلاف رفتار و سیره اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) است، عنوان کرد: عفاف و حجاب حضرت زینب کبری (س) برای تمامی بانوان و به خصوص جوانان جامعه به عنوان بهترین الگو و سبک زندگی است.

رسیدگی و پیگیری مطالبه های قشر پرستاران

وی روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) را گرامی داشت و گفت: مسئولان نسبت به مشکلات و مطالبه های قشر پرستاران پیگیری و رسیدگی کنند.

حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند «امام بزرگوار ما، آمریکا را «شیطان بزرگ» نامگذاری کردند؛ شیطان یعنی چه؟ شیطان آن موجود و آن عنصری است که همه انسان های دیدار و موحد عالَم باید در مقابل او بایستند؛ امام با این نامگذاری در واقع بسیج کردند همه موحدین عالَم را، همه دین داران عالَم را، همه ملت های با انصاف عالَم را در مقابل آمریکا؛ و این هدف تا حدود زیادی توفیق پیدا کرده است و بیش از این هم توفیق پیدا خواهد کرد»، بیان کرد: حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند.

خطیب موقت جمعه شهر بوشهر به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت (19 دی) قیام مردم قم اشاره کرد و گفت: شهر قم مرکز و مادر اسلامی انقلاب ایران است.

وی در ادامه (22 دی) سالروز دستگیری تفنگداران آمریکای متجاوز به دست دلیرمردان سپاه پاسداران منطقه دوم دریایی بوشهر گرامی داشت و تصریح کرد: افراد ساده لوح از تهدیدهای آمریکا می ترسند و این دست تهدیدها برای امتیازگیری از برخی کشورها است.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان برای پیشرفت، رفع مشکلات کشور و برداشتن موانع تهدیدی و تحریمی با همدلی همکاری کنند، اظهار کرد: مسئولین نظام فریاد رس محرومین و قشرهای مستضعف جامعه باشند و همچنین مسئولان قوه مجریه و قوه مقننه باید قدردان ظرفیت های خدادادی کشور و به خصوص رویش ها و جوانان انقلابی و تحصیل کرده باشند و بهره ببرند.

نواب؛ شهید راه تشکیل حکومت آرمانی انقلاب اسلامی ایران

امام جمعه موقت شهر بوشهر در پایان (27 دی) سالروز شهادت شهید حجت الاسلام سید مجتبی نواب صفوی از فعالین جبهه اسلامی فدائیان اسلام را گرامی داشت و گفت: شهید نواب صفوی شهید راه تشکیل حکومت آرمانی انقلاب اسلامی ایران بود.

این استاد حوزه و دانشگاه به ایفای نقش همگانی در آستانه بزرگداشت جریان عظیم چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در قرن حاضر پرداخت و تصریح کرد: ستادها و کمیته های برنامه ریزی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نباید فقط به اسم و جشن بزرگ این بزرگداشت ظاهری از این رویداد عظیم که ثمره جانفشانی و از خود گذشتگی تک به تک مردم ایران و جوانان عزیز خانواده های ایرانی بوده و هست اکتفا کنند و کشور ما در این چهار دهه شاهد حماسه ها، فعالیت ها، پیشرفت ها، رویش ها و اتفاقاتی بوده که در نوع خود جای بررسی و تحلیل دارند. از پیشرفت های علمی، صنعتی، موشکی و هسته ای تا ظهور دانشمندانی که دشمن در پی ترور به شهادت رساندن آنها است تا پرورش شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی و جوانانی که با ایثار عمر و جوانی خود باعث شدند تا صنایع کشور به خصوص صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح شده و حرفی برای گفتن داشتن داشته باشد و همچنین ظهور جوانانی که با هدایت های الهی ولایت فقیه و با حضور در میدان های جنگ با داعش توانستند عزت، امنیت و استقلال را برای داخل کشور به ارمغان آوردند.

حکومت های فرعونی و شیطانی «یَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ» هستند

قرائت تفسیر خطبه 123 نهج البلاغه

خاطرنشان می شود: بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی توسط حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی، کارشناس مذهبی بیان شد و سپس تفسیر خطبه 123 نهج البلاغه نیز توسط پویا تهمتن، عضو کانون فرهنگی راه بهشت دبستان قرآنی ولایت در پیش از خطبه های نماز آدینه بوشهر قرائت شد.

پایان پیام/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه