معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو

آلفارومئو جولیتا یک خودروی سواری اسپورت و لوکس با جثه‌ای نسبتا جمع و جور به شمار می‌رود که علاوه بر بازار جهانی اکنون مدتی است در بازار ایران نیز عرضه شده است.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


ستاره |
سرویس خودرو - آلفارومئو جولیتا کم و بیش از همان ویژگی‌های آشنای محصولات شرکت آلفا رومئو بهره می‌برد و یک خودروی پر زرق و برق به حساب می‌آید. این خودرو اکنون بیش از شصت سال است که توسط شرکت ایتالیایی آلفا رومئو تولید می‌شود و در بسیاری از بازارهای بزرگ جهان حضور دارد. با وجود عمر طولانی این خودروی سواری لوکس و اسپورت تا کنون تنها سه نسل از آن تولید و به بازار عرضه شده است.

جدیدترین نسل از این خودروی کامپکت در سال 2010 میلادی به بازار آمد. یعنی درست در همان سالی که عمر فعالیت شرکت ایتالیایی آلفا رومئو در صنعت خودروسازی به صد سال رسیده بود. حدود سه سال پس از تولید نسل سوم آلفارومئو جولیتا این خودروی گران قیمت به بازار خودروی ایران نیز وارد شد. عرضه‌ی این خودروی هاچ بک در بازار ایران راه را برای ورود سایر محصولات شرکت آلفا رومئو به داخل کشور ما نیز باز کرد. محصولاتی که بیش از سه دهه می‌شد که هیچ راهی به درون ایران نیافته بودند.

با این توضیحات بهتر است کاپوت این خودروی سواری فریبنده را بالا بزنیم تا ببینیم وضعیت و کیفیت مشخصات فنی آن به چه ترتیب است و چه حرف تازه‌ای برای گفتن دارد.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


مشخصات فنی خودروی آلفارومئو جولیتا

نسل سوم از خودروی آلفارومئو جولیتا در قالب موتورهای بنزین سوز 1.4 لیتری و 1.75 لیتری که از وجود قابلیت توربو شارژ بهره می‌برند به بازار عرضه شده است. البته در بازار خودروی ایران تنها مدل 1.4 لیتری یا 1368 سی‌سی) این خودرو یافت می‌شود و مدل 1.75 لیتری آن به کشور وارد نشده است. این موتور چهار سیلندر و شانزده سوپاپ حداکثر توانی معادل 170 اسب بخار را با احتساب 5500 دور در دقیقه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور ایجاد شده توسط این موتور هم برابر با 250 نیوتن متر بر حسب 2500 نیوتن متر است. البته میزان گشتاور عادی ایجاد شده توسط موتور این خودرو اندکی متفاوت بوده و رقمی معادل 230 نیوتن‌متر با احتساب 2250 دور در دقیقه ارزیابی می‌شود.

نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو توسط یک جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی خودکار TCT به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. در واقع خودروی جولیتا یک محصول دیفرانسیل جلو به شمار می‌رود. البته مدل دنده دستی این خودرو نیز وجود دارد که به یک جعبه دنده‌ی دستی پنج سرعته مجهز شده است. با این حال نمونه‌های موجود از این خودرو در بازار ایران را به طور عمده نسخه‌های دنده اتوماتیک آن تشکیل می‌دهد.

به لطف وجود جعبه دنده‌ی دستی می‌توان توسط این خودرو در مدت زمانی حدود 6.6 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافت. این رقم در مدل دنده اتوماتیک خودروی جولیتا یعنی نسخه‌های وارد شده از آن به ایران تقریبا یک دقیقه بیشتر اندازه‌گیری می‌شود. حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط این خودرو نیز رقم 218 کیلومتر در ساعت است. به این ترتیب می‌توان خودروی جولیتا را یک خودروی اسپورت سریع، چالاک و پر شتاب لقب داد.

در کنار ویژگی‌های مثبت یاد شده، خودروی آلفارومئو جولیتا از لحاظ متوسط میزان مصرف سوخت نیز عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. به گونه‌ای که متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی رقمی معادل 5.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت است. رقمی که برای یک خودروی سواری اسپورت کاملا مناسب به نظر می‌رسد. در مجموع خودروی آلفارومئو جولیتا از نظر فنی نمایش بسیار موفقی دارد و یک خودروی چالاک و سرپا برای طی کردن مسیرهای درون شهری یا بین شهری به شمار می‌رود. سایر جزییات مربوط به مشخصات فنی این خودرو نیز در جدول زیر قید شده است.

مشخصات فنی خودروی آلفارومئو جولیتا
طول خودرو 4351 میلی متر
عرض خودرو 1798 میلی متر
ارتفاع خودرو 1465 میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو 2634 میلی متر
وزن خودرو 1310 کیلوگرم
نوع موتور خودرو بنزین سوز توربو شارژ
تعداد سیلندر 4 سیلندر
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ
گنجایش موتور خودرو 1368 سی سی
نوع سیستم انتقال قدرت خودرو دیفرانسیل جلو
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 170 اسب بخار با احتساب 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو 250 نیوتن متر با احتساب 2500 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده خودرو 6 سرعته خودکار
شتاب صفر تا صد خودرو 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط خودرو 218 کیلومتر در ساعت
متوسط میزان مصرف سوخت خودرو در حالت چرخه ترکیبی 5.5 لیتر به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت
گنجایش مخزن سوخت خودرو 60 لیتر
استاندارد آلایندگی خودرو یورو 5
میزان تولید گاز دی اکسید کربن 134 گرم به ازای هر کیلومتر


معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


امکانات و قابلیت‌های خودروی آلفارومئو جولیتا

انتظار می‌رود که خودروی آلفارومئو جولیتا به عنوان یک محصول لوکس از قابلیت‌ها و امکانات متعدد و متنوعی برخوردار باشد. در عمل نیز چنین است و در این خودرو شاهد وجود امکانات و قابلیت‌های کاربردی و رفاهی گوناگونی هستیم. به عنوان مثال این خودرو از وجود یک نمایشگر لمسی 5 اینچی و چند منظوره‌ی رنگی بهره می‌برد که در کنار پخش کننده‌ی صوتی مدل بوز سیستم سرگرمی این محصول را تشکیل داده است.

البته پخش کننده‌ی صوتی مذکور مانند برخی دیگر از قابلیت‌های به کار رفته در این خودرو به شکل سفارشی روی آن قابل نصب است. به هر حال امکان پخش کردن سی دی و فایل‌های ام پی تری از جمله توانایی‌‌های این سیستم صوتی به شمار می‌رود. ضمن آن که پخش کننده‌ی صوتی مذکور علاوه بر تیونر به ورودی USB و AUX نیز مجهز است. سایر امکانات و قابلیت‌های رفاهی به کار رفته در این خودرو را هم می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید.

مجهز به سیستم تثبیت سرعت یا کروز کنترل و سیستم مدیریت پیمایش بهره‌مندی از سیستم تهویه مطبوع دو گانه به صورت جداگانه برخورداری از سیستم هشدار دهنده‌ی موانع عقب مجهز به حسگرهای نور، باران و گرد و خاک وجود آینه‌های جانبی برقی و تاشو که از وجود خاصیت الکتروکرومیک بهره می‌برند و از قابلیت گرم‌کن برخوردارند

البته در میان امکانات رفاهی این خودرو مواردی هم هستند که به عنوان قابلیت اضافه و آپشن جانبی روی آن نصب می‌شوند. از میان این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برخورداری از کالیپر ترمز مسابقه‌ای بهره‌مندی از پدال‌های گاز و ترمز آلومینیومی اسپورت مجهز به امکان تعویض دنده از طریق پدال پشت فرمان وجود سقف پانوراما که به سان‌روف چند حالته مجهز است

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


در کنار برخورداری از امکانات رفاهی متعدد، این خودرو از قابلیت‌های ایمنی و پایداری مناسبی هم برخوردار است. مواردی که می‌توانید لیست آنها را در ادامه‌ی این مطلب مشاهده کنید.

مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS برخورداری از سیستم کنترل پایداری DSC بهره‌مندی از سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD وجود سیستم الکترونیکی کنترل دینامیک خودرو VDC مجهز به سیستم تعدیل و کنترل لغزش ASR برخورداری از سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA وجود سیستم تثبیت ایستایی در سراشیبی بهره‌مندی از سیستم کنترل سرعت موتور MSR مجهز به سیستم کنترل ترمز در پیچ CBC برخورداری از سیستم تعدیل گشتاور DST وجود سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلو و سیستم تعلیق عقب چند بازویی مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر و قفل مرکزی برخورداری از پنج ستاره‌ی ایمنی از سوی موسسه‌ی معتبر یورو ان سی ای پی بهره‌مندی از شش کیسه هوای ایمنی که شامل کیسه هوای ایمنی اصلی در بخش جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای می‌شود مجهز به زاپاس یا کیت پنچرگیری (این قابلیت به شکل آپشن قابل اضافه شدن است) افزون بر مواردی که به آنها اشاره شد، خودروی آلفارومئو جولیتا از امکانات و قابلیت‌های زیر هم بهره می‌برد. برخورداری تمام صندلی‌های خودرو از روکش چرم بهره‌مندی صندلی جلوی خودرو از قابلیت گرم‌کن (این قابلیت به شکل آپشن قابل اضافه شدن است) امکان تنظیم صندلی‌های جلوی خودرو به شکل برقی بهره‌مندی صندلی راننده و سرنشین کناردست او از قابلیت تنظیم ارتفاع وجود پشت سری فعال در صندلی‌های خودرو جهت پیشگیری کردن از صدمات ناشی از تصادف مجهز بودن صندلی سرنشین عقب خودرو به جای دست امکان تا شدن صندلی‌های عقب خودرو برخورداری از سیستم روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌های خودرو وجود چراغ مه‌شکن جلو و عقب مجهز به سیستم بدرقه

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


مشخصات ظاهری خودروی آلفارومئو جولیتا

به طور کل می‌توان شکل ظاهری خودروی جولیتا را شیک و جذاب توصیف کرد. البته این موضوع با سلیقه‌ی بیننده نیز ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و یک امر مطلق نیست.

نمای جلوی خودرو

نمای جلوی خودروی آلفارومئو جولیتا به گونه‌ای طراحی شده است که شاید نتواند تمام سلیقه‌ها را به یک اندازه راضی کند. معمولا بسیاری از جوانان از یک خودروی اسپورت و تند و تیز که هم‌زمان ویژگی‌های لوکس را نیز یدک می‌کشد، برخورداری از چهره‌ای کاملا جدی و تهاجمی را انتظار دارند. در حالی که خودروی جولیتا به هیچ وجه چنین خصوصیتی را بازتاب نمی‌دهد. در واقع چهره‌ی این خودرو به لطف برخورداری از جلو پنجره‌ی مثلث شکل حالت بشاش و خنده رویی به خود گرفته است و به هیچ وجه جدی نیست. سوای این موضوع که یک بحث کاملا سلیقه‌ای محسوب می‌شود می‌توان گفت که کیفیت طراحی نمای جلوی این خودرو در حد قابل قبولی قرار دارد.

چراغ‌های جلو از تاثیرگذاری لازم برخوردار هستند و خطوط حجم دهنده‌ی روی کاپوت هم نقش خود را در بخشیدن جلوه‌ی مناسب به چهره‌ی این خودرو به خوبی ایفا کرده‌اند. بخش اعظم سپر جلو نیز از حالت مشبک و هواکش مانند برخوردار است و در قسمت وسط خود با بخش جلو پنجره تلاقی می‌یابد. در حالت کلی نمی‌توان ایراد خاصی را به نمای جلوی این خودرو وارد دانست و پسندیدن یا نپسندیدن آن بیشتر یک امر سلیقه‌ای است.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


نمای کناری

نمای کناری خودروی آلفارومئو جولیتا چندان پیچیده طراحی نشده است و به لطف وجود خطوط حجم دهنده‌ی اندک تا حدی ساده به نظر می‌رسد. اما این سادگی به کم ظرافتی نزدیک نمی‌شود و بیشتر به شیک بودن متمایل است. بخش عقب این خودرو در نمای کنار تا حدی بزرگ‌تر از بخش جلوی آن به نظر می‌رسد و همین موضوع بر میزان تاثیرگذاری نمای کناری خودروی جولیتا افزوده است. در این میان مخفی بودن دستگیره‌ی درهای عقب این خودرو نیز موجب شده است تا نمای کناری آن جذاب‌تر به نظر برسد. چرا که از فاصله‌ی دور خودروی جولیتا را به محصولات اسپورت دو در شبیه کرده است.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


نمای عقب خودرو

شاید بتوان نمای عقب خودروی آلفارومئو جولیتا را بهترین نمای این خودرو از نظر کیفیت طراحی قلمداد کرد. چرا که قادر است هر نوع سلیقه‌ای را راضی نماید. وجود نقش و نگار فراوان در چراغ‌های عقب این خودرو حالت جذابی به آنها بخشیده و پستی و بلندی‌های به کار رفته بر پیکر دریچه‌ی ورودی عقب نیز در هر چه تاثیرگذار جلوه کردن نمای پسین خودروی جولیتا مفید عمل کرده است. جزییات دیگری نظیر وجود اسپویلر و چند تکه طراحی شدن سپر عقب این خودرو هم در افزایش جذابیت نمای عقب آن بسیار موثر بوده‌اند.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو

نمای داخل خودرو

در طراحی داشبورد خودروی آلفارومئو جولیتا از خطوط فراوانی استفاده شده است. امری که ذات اسپورت این خودرو را به شکل واضح‌تری نمایان می‌سازد. برخلاف برخی از خودروهای گران‌قیمت مشابه، در طراحی اجزای داشبورد این خودرو از تکه‌های طرح چوب یا جنس چرم استفاده نشده است. در واقع بخش اعظم اجزای درون کابین این خودرو را تکه‌های پلاستیک تشکیل داده‌اند. با این حال بهره بردن آنها از جنس مناسب موجب ناامیدی سرنشینان این خودرو نمی‌شود. به طور کل می‌توان خصلت‌های اسپورت فضای داخلی خودروی جولیتا را پررنگ‌تر از ویژگی‌های لوکس آن دانست.

باید به این نکته توجه داشت که خودروی جولیتا از نظر ابعاد و اندازه‌ی کلی یک محصول جمع و جور محسوب می‌شود. بنابراین نباید به این خودرو به عنوان یک محصول جادار نگریست. این موضوع هم در رابطه با فضای مخصوص حمل بار قابل مشاهده است و هم در فضای در نظر گرفته شده برای نشستن سرنشینان ردیف عقب این خودرو محسوس به نظر می‌رسد. بنابراین خودروی اسپورت جولیتا برای رفع نیازهای خانواده‌های پر جمعیت چندان مناسب نخواهد بود.

معرفی آلفارومئو جولیتا و قابلیت‌های این خودرو


قیمت خودروی آلفارومئو جولیتا

در حال حاضر یعنی در هفته‌ی دوم دی ماه سال 1397 نسخه‌ی صفر کیلومتر خودروی آلفارومئو جولیتا در بازار آزاد خودروی ایران به طور متوسط از قیمتی حول و حوش 470 تا 480 میلیون تومان برخوردار است. مدل‌های دست دوم این خودرو نیز گاه تا حدود 100 میلیون تومان ارزان‌تر از نسخه‌های کار نکرده خرید و فروش می‌شوند.

جالب آن است که در شهریور ماه امسال نسخه‌های کار نکرده‌ی این خودرو با حداکثر قیمتی حول و حوش 200 میلیون تومان معامله می‌شود. در واقع روند جهشی قیمت این محصول لوکس در بازار خودروی ایران برخلاف بسیاری از خودروهای خارجی نه از اواخر تیر ماه که از اواخر شهریور و اواسط مهر ماه بود که آغاز شد. به هر حال خودروی جولیتا هم‌اکنون جزو محصولات گران قیمت حاضر در بازار به شمار می‌رود و از دسترس بسیاری از مشتریان خارج است.

در صورتی که قیمت این خودرو در سطح مناسب و معقولی قرار داشت می‌توانست انتخاب بسیار خوبی برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی اسپورت با بهره‌مندی از ویژگی‌های تجملاتی می‌گردند. در پایان شما را به مشاهده‌ی ویدیویی از خودروی آلفارومئو جولیتا دعوت می‌کنیم.

.h_iframe-aparat_embed_frame .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio .h_iframe-aparat_embed_frame iframe

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...