ابراز نگرانی سازمان ملل از شکنجه زندانیان در لیبی


ابراز نگرانی سازمان ملل از شکنجه زندانیان در لیبی

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از شکنجه زندانیان در لیبی، از دولت این کشور خواست تا تدابیری برای حمایت از این زندانیان و محاکمه عادلانه آنها بیاندیشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود از اوضاع شش ماه گذشته لیبی، تأکید کرد، همچنان از نقض گسترده حقوق بشر و تجاوزات مکرر به حقوق بازداشت‌شدگان و زندانی شدن هزاران مرد، زن و کودک در لیبی و عدم اجرای اقدامات قانونی درباره آنها، نگران است.

گوترش تصریح کرد که دولت بایستی اقداماتی اتخاذ کند که از شکنجه همه بازداشت‌شدگان خودداری شده و محاکمه عادلانه آنها تضمین شود.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، گوترش تصریح کرد که بایستی همه زندان‌ها تحت کنترل دولت بوده و گروه‌های مسلح در آن دخالتی نکنند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود به وضعیت مهاجران و پناهندگان نیز پرداخته و آورده است که بیش از ۶۶۹ هزار مهاجر در لیبی حضور دارد که ۱۲ درصد آنها زن و ۹ درصد کودک هستند.

در این گزارش اشاره شده است که تعداد بازداشت‌شدگان از آگوست سال گذشته افزایش یافته است و حدود ۵۳۰۰ آواره و مهاجر در لیبی بازداشت هستند که ۳۷۰۰ نفر از آنها به حمایت بین‌المللی نیاز دارند.

از زمان فروپاشی رژیم معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱، دو دولت در این کشور به وجود آمده است که یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت موازی در شرق است که از سوی پارلمان طبرق و ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست