105 نفر در بوکان داوطلب اهدای عضو هستند


105 نفر در بوکان داوطلب اهدای عضو هستند

مهاباد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: تاکنون 105 نفر در این شهرستان با مراجعه به بیمارستان و پرکردن فرم های مربوطه، داوطلب اهدای عضو شده اند.

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افراد ثبت نام شده برای اهدای عضو در این شهرستان، 12 نفر امسال نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: این داوطلبان با مراجعه به واحد اهدای عضو، داوطلبانه درخواست کرده اند تا در صورتی که به خاطر بیماری یا حوادث دچار مرگ مغزی شدند، اعضای بدن آنها به بیماران نیازمند پیوند اهدا شود.
عباسی افزود: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان در این عمل خیر داوطلبانه شرکت کنند.
وی با اشاره به اهمیت اهدای عضو و نقش رسانه ها در این زمینه افزود: برای نهادینه کردن این امر باید رسانه ها نقش اساسی خود را ایفا و مردم را با اهمیت این موضوع و چگونگی مشارکت در آن آگاه کنند.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بوکان گفت: در دی ماه امسال نیز یک جوان 27 ساله بوکانی به نام «ایوب مروت» با اهدای عضو خود که دچار مرگ مغزی شده بود نجات بخش چهار نفر بیمار نیازمند اهدای عضو شد.
به گزارش ایرنا، مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و زندگی بیمار وابسته به دستگاه است در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می کند.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها است ضمن اینکه برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
7510/6185/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول