تاخت زدن لوازم دزدی با موادمخدر


تاخت زدن لوازم دزدی با موادمخدر

روز گذشته زوجی معتاد که تا کنون به ۵فقره سرقت خودرو و چندین مورد زورگیری از عابران پیاده اقدام کرده‌اند، به جرم خود اعتراف کردن و جزئیات این سرقت‌ها که برای خرید موادمخدر صنعتی بوده است را توضیح دادند


شهرآرا آنلاین - ابوعطا | به گزارش شهرآرا، زن جوان بیست‌وپنج‌ساله و همسر بیست‌و چهارساله‌اش چند روز پیش در پی شکایت یک مال‌باخته مبنی بر ربودن خودرو ٢٠۶ وی از سوی این زوج ، در بولوار توس دستگیر شدند.

این افراد نوزدهم دی‌ماه با کرایه یک خودرو پژو ٢٠۶از ابتدای بولوار توس، راننده را به سمت انتهای بولوار توس کشاندند. در یک کوچه خلوت مرد جوان با گذاشتن چاقو زیر گلوی راننده، او را مجبور به توقف می‌کند و زن جوان نیز گوشی تلفن همراه و دیگر مدارک راننده را سرقت می‌کند سپس او را از خودرو پایین انداخته و با خودرو متواری می‌شوند.

با اعلام این گزارش به پلیس‌١١٠، اکیپی از دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد پس از هماهنگی قضایی و دریافت دستور تخصصی از سوی قاضی سیدهادی شریعت‌یار، سرپرست دادسرای ناحیه‌۶ مشهد عملیاتی گسترده برای شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.

بررسی وضعیت سرقت خودروها در بولوار توس نشان می‌داد که طی روزهای گذشته چندین فقره سرقت خودرو با همین شگرد، انجام شده است که سرگرد حسینی رئیس کلانتری کاظم‌آباد به همراه دیگر افسران با فراخواندن مال‌باختگان در محل‌هایی که احتمال تردد متهمان وجود داشت حضور یافتند.

بررسی‌های میدانی تا جایی ادامه یافت که یکی از مال‌باختگان موفق به شناسایی خودرو سمند خود در خیابان توس ٩٧شد و همین سرنخ موجب شد که مأموران برای دستگیری سرنشینان خودرو وارد عمل شوند. ٢سرنشین خودرو که زن و مرد جوانی بودند با مشاهده مأموران از خودرو پیاده شدند و فرار کردند که مأموران انتظامی در عملیاتی مقتدرانه توانستند این ٢نفر را دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به کلانتری براساس دستور سرپرست دادسرای ناحیه۶ مشهد، بازجویی از متهمان آغاز شد و آن‌ها در مواجهه با مال‌باختگان که راهی جز بیان حقیقت نداشتند، به جرم خود اعتراف کردند.

ازدواج شوم

مرضیه بیست‌وپنج ساله در بازجویی‌های پلیسی اعلام کرد: «‌یک ماه پیش با بهنام (دیگر متهم دستگیر شده) ازدواج کردم. ما هر دو به موادمخدر صنعتی معتادیم و کارتن خواب هستیم، برای اینکه به موادمخدر برسیم نقشه سرقت خودروها را کشیدیم. من از نحوه فروش خودروها اطلاعی ندارم. بهنام آن‌ها را می‌فروخت و خرج موادمان را تأمین می‌کرد.»

لوازم دزدی را با مواد تاخت می‌زدم

بهنام بیست‌وچهارساله دیگر متهم دستگیر شده که دارای ۵سابقه سرقت و حمل موادمخدر است نیز در بازجویی‌های صورت گرفته اعلام کرد: «‌ما تا به حال ۵خودرو را سرقت کرده‌ایم. چند روز پیش در بولوار توس سوار یک پژو ٢٠۶شدیم و پس از کشاندن راننده به یک کوچه خلوت خودرو و گوشی او را ربودیم، همچنین در بولوار وکیل‌آباد سوار یک خودرو سمند شدیم و او را به توس ١٧۶کشاندیم و خودرواش را دزدیدیم. من خودم به تنهایی یک پراید را هم دزدیدم و سه‌شنبه هفته پیش هم سوار یک پژو ۴٠۵شدیم اما هنگامی که خواستیم او را وارد توس ٩٧کنیم، راننده که متوجه موضوع شده بود، حاضر به همکاری نشد و ما با تهدید چاقو فقط کرایه ندادیم و فرار کردیم.»

بررسی‌های میدانی افسران تجسس کلانتری کاظم‌آباد نیز نشان داد که این فرد از عابران پیاده نیز زورگیری می‌کرده است که متهم این موضوع را تأیید کرد. او درباره نحوه فروش خودروهای سرقتی گفت: «‌بعد که ماشین‌ها را می‌دزدیدیم آن‌ها را به مناطق خلوت می‌بردیم و لوازم داخلی خودروها را باز می‌کردیم و بعد من آن‌ها را به فردی به نام محمد می‌دادم و به جایش موادمخدر می‌گرفتم.»

آغاز تحقیقات برای دستگیری مال‌خران

سرپرست دادسرای ناحیه‌۶ مشهد هم‌زمان با دادن مأموریت به افسران کلانتری کاظم‌آباد برای شناسایی دیگر متهمان این پرونده بیان کرد: این افراد پس از اینکه خودروها را با رقم‌های وسوسه‌کننده و بیشتر از عرف در خیابان‌های مختلف کرایه می‌کردند، رانندگان را به مناطق و کوچه‌های خلوت می‌کشاندند و خودروهایشان را سرقت می‌کردند که در یک مورد با هوشیاری راننده، این اقدام‌ موفق نبوده است.

﷯قاضی سیدهادی شریعت‌یار با هشدار به رانندگان از آن‌ها خواست تا با دقت و وسواس بیشتری مسافران عبوری را این افراد نشوند.جابه‌جا کنند و اسیر ارقام بالای پیشنهادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!