گلستانی ها امسال 2 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند


 گلستانی ها امسال 2 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت که مشترکان بخش های خانگی، تجاری و صنعتی این استان امسال دو میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

به گزارش گلستان 24 ؛به از نقل روابط عمومی شرکت گاز گلستان، محمدرحیم رحیمی اظهار داشت: از این میزان، یک میلیارد و 17 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنعتی، 955 میلیون متر مکعب در نیروگاه علی آباد کتول، افزون بر 166میلیون متر مکعب در جایگاه های سی ان جی و حدود 62 میلیون متر مکعب در کارخانه سیمان گالیکش مصرف شد.

به گفته وی بیشتر حجم گاز تحویلی به نیروگاه علی آبادکتول و کارخانه سیمان گالیکش در روزهای گرم سال بود.

رحیمی در ادامه با بیان این که اولویت مصرف گاز به ویژه در ایام سرد سال به بخش خانگی اختصاص دارد افزود: با توجه به اطلاع رسانی قبلی، واحدهای صنعتی، تجاری و اداری باید مجهز به سوخت دوم باشند تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده شود.

وی ادامه داد: این شرکت در ایام سرد و درصورت افت فشار گاز به ترتیب گاز نیروگاه علی آبادکتول، کارخانه سیمان گالیکش و واحدهای صنعتی و ادارات را قطع می کند تا جریان گاز بخش خانگی پایدار بماند.

وی همچنین با اشاره به این که سیاست دولت کاهش مصرف سوخت فسیلی و جایگزین کردن گاز طبیعی است گفت: با تلاش صورت گرفته تمامی شهرهای استان، 852 روستا، حدود دو هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و 64 جایگاه سی ان جی از مزایای گاز طبیعی برای ارایه خدمات به هم استانی ها بهره مند هستند.

به گفته وی گلستان 561 هزار و 370 مشترک گاز دارد که 15 هزار و 230 مشترک در سال جاری به این جمع اضافه شده اند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق