«روز مسجد باز» به زودی در کانادا


«روز مسجد باز» به زودی در کانادا

مساجد جامع در غرب کانادا برای نخستین بار در ماه فوریه مراسم «روز مسجد باز» را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخبر، برای نخستین بار مساجد جامع در بریتیش کلمبیا در غرب کانادا با همکاری پایگاه «openmosquebc » برای برگزاری روز مسجد باز در روز شنبه 16 فوریه از ساعت 10 صبح تا 15 آماده می شوند.

این مساجد از طرح درهای باز مساجد در یک روز برابر همه بازدیدکنندگان استقبال کردند. این طرح راهی برای جلوگیری از ایجاد شکاف بین غیرمسلمانان و مسلمانان، فرصتی برای برپایی فعالیت های اسلامی، گفتگو درباره اسلام، تصحیح مفاهیم اشتباه و ایجاد راههای ارتباطی با همگان است.

روز مسجد باز فرصتی برای خدمت رایگان به بازدیدکنندگانی است که از نزدیک مساجد و مراکز اسلامی را برای شرکت در فعالیت های این روز انتخاب می کنند.

این روز شامل نمایشگاههای تبلیغاتی مختلف که به مسئله اسلام و مسلمانان می پردازد، است و نشست های گفتگو و پاسخ به پرسش برگزار می شود و علاوه بر آن فعالیت های نیز ویژه کودکان و زنان وجود دارد.

در همین حال، مساجد کانادا، کمپین های تبلیغی را برای جذب مردم به منظور مشارکت در «روز درهای باز مسجد »به راه انداختند؛ در این کمپین های جوانان اقدام به توزیع پلاکاردها و برشورهای ویژه درباره این روز می کنند.

یادآور می شود که نزدیک به 2/3 درصد از کل جمعیت 30 میلیون نفر کانادا را مسلمانان تشکیل دادند. دومین اقلیت دینی بزرگ پس از مسیحیت به شمار می آید. نزدیک به 90 باب مسجد در مناطق پرجمعیت وجود دارد.

هیئت رسمی آمار کانادا اعلام کرد: تعداد مسلمانان در کانادا به سرعت رو به افزایش است. با حلول سال 2030 نسبت جمعیت مسلمانان به 10 درصد خواهد رسید و با رشد تعداد مسلمانان، تعداد مساجد نیز به بیش از 250 باب می رسد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی