مراقبت از یک نفر عشق و مراقبت از چند بیماری پرستاری است


مراقبت از یک نفر عشق و مراقبت از چند بیماری پرستاری است

 ورعی گفت: جمله معروفی در توصیف پرستاری وجود دارد مبنی بر اینکه مراقبت از یک نفر عشق است و مراقبت از چند نفر پرستاری نام دارد.

مراقبت از یک نفر عشق و مراقبت از چند بیماری پرستاری است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شکوه ورعی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش بزرگداشت روز پرستار که امروز در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: همایش امروز کمی متفاوت با سال‌های گذشته و به همت تمامی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با روز پرستار برگزار شد.

وی ادامه داد: روز پرستار در کشور ما با ولادت حضرت زینب(س) همراه است که این روز سزاوار مقایسه با این شغل است.

ورعی افزود: انسان‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که تفاوت‌های انسانی را ایجاد می‌کند، اما اگر بخواهیم مجموعه‌ای از صفات نیکو را در یک فرد پیدا کنیم قطعاً آن فرد و رفتار خواهد بود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جمله معروفی در این زمینه وجود دارد مبنی بر اینکه مراقبت از یک نفر عشق است و مراقبت از چند نفر پرستاری نام دارد.

مادر، نزدیکترین واژه به کار و زحمت پرستاران

در ادامه مراسم مهدی رضایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: مراسم امروز به همت دفتر امور پرستاری معاونت و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد تابه تشکر از این قشر زحمتکش بپردازیم.

وی افزود: به دنبال واژه‌ای بودم تا بتواند دربرگیرنده‌ محبت و خدمات پرستاران باشد در نهایت به این نتیجه رسیدم که نزدیک‌ترین واژه‌ به کار و زحمات شما، کلمه مادر است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مادر دو ویژگی مهم دارد اول اینکه نهایت عشق و محبت خود را به فرزندان می‌دهد و دومین ویژگی این است که در برابر این عشق بی انتها هیچ چشم داشتی ندارند؛ قطعاً زحمات پرستاران تهران هم قابل وصف و جبران نیست.

رضایی بیان کرد: دو قشر در کشور نیاز به توجه ویژه‌ای دارند گروه اول معلمان و گروه دوم پرستاران هستند، هر یک به سهم خودمان همیشه مدیون آن‌ها هستیم و خواهیم بود و آنچه در توان داریم امروز برای قدردانی از این عزیزان در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید