دهیاران با قدرت از تصرف اراضی ملی پیشگیری کنند


فرماندار سلسله با تاکید بر نقش دهیاران در پاسداری از اراضی ملی، گفت: دهیاران با قدرت از تصرف و تغییر کاربری اراضی پیشگیری کنند.

کشاورزی و دامپروری | ایرنا | 2 ساعت پیش |1/13/2019 7:12:14 PM 69 بازدید

دهیاران با قدرت از تصرف اراضی ملی پیشگیری کنند
به گارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز یکشنبه در همایش امور اراضی با محوریت حفاظت و صیانت از اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز در سالن همایش الغدیر فرمانداری، با تاکید بر اینکه شان قانون اجرای آن است، اظهار داشت: به اداره منابع طبیعی تاکید شده در مناطقی که اهالی به صورت آبا و اجدادی در اراضی ملی و شیب دار اقدام به کشت و کار کرده اند، اگر در داخل منابع طبیعی بوده که اجازه کشت و کار داده شود و اگر داخل اراضی کشاورزی است در کمیسیون رفع تداخل مطرح و تصمیم گیری شود.
وی با اشاره به باب شدن واژه ای به نام زمین خواری، عنوان کرد: باید حد و مرز این تفاوت ها برای دهیاران روشن شود.
فرماندار سلسله با بیان اینکه یکی از ظرفیت های استان و شهرستان همین جنگل های بلوط هستند، خاطرنشان کرد: اگر درختان جنگل به منظور کشت و کار قطع شوند این سودی برای مردم نخواهد داشت لذا باید از این میراث ارزشمند پاسداری کنیم.
وی خطاب به دهیاران، تاکید کرد: دهیاران موظف هستند هرگونه اتفاقی در حوزه خود را به بخشداران اطلاع رسانی نمایند تا حقوق عمومی تضییع نگردد.
خسروی با اشاره به رخ دادن عواقبی همچون فرسایش با تغییر کاربری اراضی، عنوان کرد: در روستاها متاسفانه یکسری تخریب ها اتفاق افتاده که باید تلاش کنیم ضمن اجرای قانون باعث رنجش کسی نشویم.
وی افزود: در اینگونه موارد اگر دهیار مربوطه به موقع هشدار می داد و جهاد کشاورزی نیز به موقع ورود می کرد قطعا چنین مشکلاتی ایجاد نمی شد.
خسروی با اشاره به ارائه برخی مجوزهای نابحق از سوی بنیادمسکن، تصرح کرد: بنیادمسکن باید محدوده هایی را که برایش طرح های تعریف شده مشخص و اجازه سوء استفاده به افراد را ندهد.
وی افزود: اگر قرار است طرحی تحت عنوان طرح هادی تغییر پیدا کند باید به صورت کارشناسانه باشد تا اجحافی در حق آینده روستا صورت نگیرد.
وی با اشاره به محیط زیست، عنوان کرد: محیط زیست به عنوان یکی از دستگاه های متولی باید پاسداری کند از منابعی که میراثی برای آیندگان است تا جلوی بذل و بخشش های از جیب طبیعت و منابع عمومی گرفته شود.
7265/6060
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند