پرسپولیس در تسخیر کروات‌ها


حضور تیم های کوچک وبزرگ اروپایی در کمپ مجهز وبزرگ اسپایر دوحه باعث شده تمرین پرسپولیس هر چند روز یک بار شاهد یک سورپرایز جالب و میزبان یکی دو چهره نامدار فوتبال باشد. در اولین روزهای همسایگی پرسپولیس و بایرن مونیخ در این کمپ برادران کواچ که حالا بایرن مونیخ قدرتمند و بزرگ را هدایت می کنند در محل تمرین سرخ ها حاضر شدند. نیکو کواچ که حالا سرمربی بایرن مونیخ است و البته در مقطعی هدایت تیم ملی کرواسی را به عهده داشت در تیم ملی کرواسی و به عنوان بازیکن شاگرد برانکو بود هر چند در جام جهانی 1998 و آن نسل طلایی کرواسی که تیم شان به مقام سوم جهان رسید کواچ بازیکنی نیمکت نشین به حساب می آمد. رابرت برادر کوچکتر نیکو که سه سال کم سن تر از اوست اما بعد از برانکو عضو تیم ملی کرواسی و دیناموزاگرب بوده است.روبرت از سال 1999 ملی پوش شد و همچنین از سال 2009 به دینامو زاگرب پیوست .یعنی یک سال بعد از سومی جهان برانکو با تیم ملی و یک سال پس از دو قهرمانی متوالی پروفسور در قامت سرمربی دیناموزاگرب.

میهمان بعدی تمرین پرسپولیس که مانوئل نویر بزرگ را همراه خود داشت کسی نبود جز تونی تاپالوویچ دستیار کواچ در بایرن و مربی دروازه بان های این تیم.البته تاپالوویچ کروات بازیکن مهمی نبوده و ضمن اینکه کل فوتبالش را در آلمان سپری کرده عضو تیم های دوم شالکه، بوخوم و ماینتس بوده برای اوردینگن هم در دسته های پائین تر بازی کرده است.

بین تاپالوویچ و برانکو نقطه مشترکی پیدا نمی کنید اما احتمالا او با ایگور پانادیچ ارتباط خوبی دارد و البته مثل همه مربیان هموطن حتما از برانکو شناخت دارد و طرفین با سوابق و رزومه هم آشنا هستند. نفر بعدی ایوان لکو مربی کروات تیم کلوب بروژ بلژیک است.سرمربی کاوه رضایی که جمعه عصر تمرین پرسپولیس را تماشا کرد برعکس برانکو ، دیناموزاگربی نیست و به تیم هایدوک اشپیلیت دیگر تیم بزرگ کرواسی تعلق دارد .لکو که در زمان بازیگری در خط میانی بازی می کرد در تمام رده های سنی کرواسی بازی کرده و درست سالی ملی پوش شد(1999) که دیگر خبری از برانکو در تیم ملی کشورش نبود.لکو در دوران بازیگری هم در بلژیک و همین تیم بروژ بازی کرده است و ظاهرا او نیز با ایگور پانادیچ رابطه خوبی دارد. همچنین می توان انتظار داشت با ورود تیم های دیگر اروپایی به کمپ اسپایر باز هم شاهد مربیان و چهره های کروات در تمرین یا اردوی پرسپولیس باشیم.

11

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...