زمان بازگشایی آب زاینده رود در جلسه وزارت نیرو مشخص می‌شود


زمان بازگشایی آب زاینده رود در جلسه وزارت نیرو مشخص می‌شود
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش ۱۵ میلیون مترمکعب حجم آب پشت سد زاینده‌رود نسبت به یک ماه گذشته خبر داد و گفت: زمان دقیق بازگشایی آب در جلسه وزارت نیرو مشخص می‌شود.

حسن ساسانی در گفت‌‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای بازگشایی آب در بستر زاینده‌رود با شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود است، اظهار داشت: براساس هماهنگی‌ها در روزهای آینده جلسه‌ای در حضور مسئولان در وزارت نیرو تشکیل می‌شود و زمان دقیق بازگشایی آب اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجم آب پشت سد زاینده‌رود هم اکنون به ۱۵۲ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: با بارندگی‌های مطلوب طی روزهای اخیر میزان حجم آب سد نسبت به ماه گذشته ۱۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: امسال در فصول سرد بارش برف مطلوب بوده و در اسفند ماه با گرمای هوا و ذوب شدن برف‌ها شاهد افزایش حجم آب پشت سد زاینده‌رود خواهیم بود.

وی افزود: با افزایش حجم آب پشت سد و تصمیم‌گیرهای وزارت نیرو که مصمم هست با پذیرفتن حداقل ریسک آب در شرق و کلانشهر اصفهان برای تامین نیاز بخش کشاورزی جریان یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس