چوب حراجی با نام «سلامت» به پیست قایقرانی آزادی


چوب حراجی با نام «سلامت» به پیست قایقرانی آزادی

تهران - ایرنا - طرح افتتاح جاده سلامت در کنار دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران، این روزها پس از چند سال به جریان افتاده و مسوولان مجموعه ورزشی آزادی تهران تصمیم دارند با واگذاری فضای اطراف دریاچه، زمینه را برای احداث این پیست فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، با راه اندازی جاده سلامت مجموعه ورزشی آزادی تهران، دریاچه این مجموعه و فضای اطراف آن تغییر کاربری داده و عملا از یک مجموعه استاندارد ورزشی، به محلی تفریحی برای خانواده ها و جوانان تبدیل خواهد شد. نیازسنجی امکان تفریحی و رسیدن به سود لازم در جهت جبران هزینه های ناشی از برنده شدن در مزایده، می طلبد تا سرمایه گذار در پیست سلامت دریاچه آزادی اقدام به برپایی کافه و سفرخانه های متعدد کند. این اقدام در کنار حضور مردم در زمان تمرین و مسابقات قایقرانی موجب خواهد شد تا تمرکز ملی پوشان و قایقرانان حاضر در این مجموعه به هم بخورد.
همچنین مسوولان جاده سلامت دریاچه ممکن است در بلندمدت برای کسب درآمد بیشتر با قایق های تفریحی در دریاچه آزادی، به نوعی ملی پوشان را در این تنگنا قرار دهد که زمان تمرین و مسابقه خود را با مسوولان پیست سلامت هماهنگ کنند. در کنار این مشکل حضور مردم در کنار ملی پوشان و مدال آوران بین المللی و اشتیاق برخی از شهروندان برای سلفی گرفتن، موجب خواهد شد بخشی از انرژی پاروزنان ایرانی صرف پاسخگویی به هواداران خود باشد.
همچنین با خارج شدن پیست های کنار دریاچه آزادی از کاربری ورزشی و تبدیل شدن به مکانی تفریحی برای پیاده روی شهروندان، نه تنها شاهد به هم خوردن تمرکز پاروزنان خواهیم بود بلکه مربیانی که باید مسیر یک کیلومتری پیست را به وسایل مختلف پیموده تا بر عملکرد تمرینی و رقابتی ورزشکاران نظارت داشته باشد در رفت و آمدها، دچار مشکل خواهند شد.
عملی شدن طرح جاده سلامت در حاشیه دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران هر چند راهکاری برای توسعه ورزش همگانی و فعالیت های جسمانی شهروندان به شمار می رود اما نباید فراموش کنیم طرح در دستور کار، اقدامی به نام سلامت مردم و به کام سرمایه گذاری های کلان برای درآمدزایی تبدیل شده و ممکن است دغدغه سلامت مردم و نهادینه کردن ورزش همگانی، به چوب حراج بر سر یکی از استانداردترین پیست قایقرانی تبدیل شود.
سایه ترسناک سرمایه گذاری های خاص در اطراف این دریاچه در حالی این روزها به شبحی برای تنها پیست استاندارد کشور تبدیل شده که فدراسیون قایقرانی از نخستین ماه های سال جاری درگیر ثبت نام و برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون است؛ این فدراسیون در حال حاضر شرایط مناسبی نسبت به دیگر فدراسیون ها ندارد زیرا لغو انتخابات این فدراسیون در مرداد ماه سال جاری و فراگیر شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهریور ماه موجب شد تا این فدراسیون با سرپرست اداره شود و وزارت ورزش و امور جوانان نیز تاکنون اقدام خاصی برای برگزاری انتخابات ها انجام نداده است.
اداره شدن فدراسیون قایقرانی با سرپرست نه تنها موجب به هم خوردن برخی از برنامه های ملی پوشان این رشته شده است بلکه پاروزنان را در بلاتکلیفی قرار داده است.
طرح جاده سلامت مجموعه ورزشی آزادی تهران با هدف ایجاد جاده سلامتی برای عموم مردم در زمان «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم شروع شد. قرار بود معاونت توسعه ورزش همگانی یک سوم این اعتبار را بپردازد و مابقی آن از سوی معاونت پشتیبانی وزارت ورزش و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تامین شود.
ورزشی** 2052**1597

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال