قاضی‌زاده هاشمی: سرمایه‌گذاران بزرگ در عرصه بازی‌های رایانه‌ای متمرکز شوند


قاضی‌زاده هاشمی: سرمایه‌گذاران بزرگ در عرصه بازی‌های رایانه‌ای متمرکز شوند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم سرمایه گذاری متمرکز در حوزه بازی های رایانه ای گفت: اگر سرمایه گذاران بزرگ سرمایه های خود را در این حوزه متمرکز کنند شاهد راندمان و بازدهی بیشتر عرصه بازی های رایانه ای خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی: سرمایه‌گذاران بزرگ در عرصه بازی‌های رایانه‌ای متمرکز شوند

به گزارش فانوس، سیداحسان قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه «هدف گذاری جدی در حوزه بازی های رایانه ای نشده است» گفت: زمانی توجه به تولید داخلی در عرصه بازی های رایانه ای اوج گرفت و سرمایه گذاری‌های ویژه ای هم شد اما به دلیل هزینه های بالای آن هدف گذاری جدی نشد.

وی با اشاره به سبک بازی های رایانه ای در دنیا گفت: سبک بازی های رایانه ای در دنیا مدرن و دارای حالت سریالی است که بعضا مخاطبان خود را سالیان سال حفظ می کند ما در این باره یعنی مدرن کردن سبک بازی ها دچار مشکل هستیم البته ایده های خوبی داده شد منتها باید در اتاق فکرهایی کامل شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در حال حاضر روندی برای حرکت به این سمت و رسیدن به مجموعه کارآمدی در حوزه بازی های رایانه ای ندیدم. تنها بنیاد بازی های ملی در وزات ارشاد وجود دارد که بیشتر به رسیدگی و کنترل امور پرداخته و بیشتر مدیریت اجرایی میانی را بر عهده دارد تا اینکه طراح بزرگ بازی ها باشد.

وی توضیح داد: از طرف دیگر در برخی حوزه ها همچون سینما و کتاب طراحی های بزرگ تر و فراتری از وزارت ارشاد دیده می شود و حتی حوزه اسباب بازی هم طراحی بیشتری از بازی های رایانه ای دارد اما متاسفانه در این حوزه شاهد اتفاق ویژه ای نیستیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت بخش خصوصی در بهبود و ارتقای وضعیت بازی های رایانه ای را مهم خواند و گفت: اگر سرمایه گذاران بزرگ سرمایه های خود را در این حوزه متمرکز کنند شاهد راندمان و بازدهی بیشتر عرصه بازی های رایانه ای خواهیم بود. این تجربه را در عرصه سینما شاهد بودیم البته به نظر می رسد سرمایه گذاری در حوزه بازی ها به خوبی جا نیفتاده باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد که در صورت ارتقای کیفیت بازی های ایرانی مردم هم از آن ها حمایت کرده و شاهد ارتقای این عرصه و تولید کار با کیفیت و دامنه دار خواهیم بود البته که پیش نیاز این عرصه سرمایه گذاری مناسب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...