برخی مساجد همچنان در پرداخت هزینه‌های مصرفی خود با مشکل مواجه هستند


 برخی مساجد همچنان در پرداخت هزینه‌های مصرفی خود با مشکل مواجه هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به رایگان بودن هزینه های مصرفی مساجد، گفت: متاسفانه هنوز برخی از مساجد قبوض بالایی برای هزینه های مصرفی خود دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، بر این اساس مصوبه چند سال گذشته مجلس شورای اسلامی با رعایت الگوی مصرف و حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، مساجد، دارالقرآن‌ها، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت دینی رایگان شد. اما بسیاری از مساجد همچنان از دریافت قبوض با مبالغ بالا گله مند هستند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به رایگان بودن تعرفه های مصرفی مساجد گفت: از نظر قانون دولتی هزینه های مصرفی مساجد باید رایگان باشد، البته این قانون مربوط به هزینه های مربوط به شبستان مسجد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: مساجد حتما باید انشعاب گاز و آبشان را از رقبات مسجد جدا کنند، تا در این زمینه با مشکل مواجه نشوند، زیرا در این صورت تعرفه های تجاری دریافت خواهند کرد، البته متاسفانه برخی جاها به بهانه های مختلف برای مساجد قبوضی بالای صادر می شود که نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد با هماهنگی ادارات گاز و برق در حال رسیدگی و حل این مشکل هستند و برخی از ادارات برق و گاز می گویند که هنوز مصوبه ای برای ما ابلاغ نشده است که باید پیگیری کنیم تا این مصوبه را ابلاغ کنند.

صداقت خاطر نشان کرد: در تهران تاکنون مشکلات در این زمینه نیست و حل شده است، ولی در استان ها به دلیل آنکه متولی خاصی ندارند، این مشکلات اتفاق می افتد که ما از وزارت نیرو تقاضا داریم، این موضوع را در استان ها هم مدیریت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: از مساجد تقاضا داریم که رقباتشان را از فضای مسجد جدا کنند، تا در هزینه های مصرفی دچار مشکل نشوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا