پنجمین جشنواره شعر طنز «نوشخند» در ایلام برگزار می شود


معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر طنز با عنوان «نوشخند» در مرکز این استان خبر داد. به گزارش شیرین طنز، عبدالحسین رحمتی، صبح (23 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن شعر و ادب …

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر طنز با عنوان «نوشخند» در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، عبدالحسین رحمتی، صبح (۲۳ دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن شعر و ادب ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه قالب و موضوع آثار آزاد است، ابراز کرد: بخش ویژه جشنواره با موضوعانی از قبیل حقوق شهروندی، آموزش شهروندی، مهارت‌های زندگی، فرهنگ ترافیک، مبلمان شهری، آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

رحمتی، با تأکید بر اینکه آثار رسیده از تمام زبان‌ها و گویش‌های رایج در استان ایلام داوری خواهد شد، تصریح کرد: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداقل ۲ اثر (قالب بلند) و حداکثر ۵ اثر (قالب کوتاه) ارسال کند و شرکت ایلامیان مقیم در دیگر استان‌ها نیز بلامانع است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، افزود: به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش جوایز نفیس نقدی و لوح تقدیر جشنواره اهدا خواهد شد و از تعدادی از آثار دیگر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی، بابیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان ۳۰ بهمن‌ماه ۹۷ است، یادآور شد: مراسم اختتامیه جشنواره اسفندماه ۹۷ در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام واقع در خیابان پیروزی برگزار خواهد شد.

رحمتی، سال گذشته ۱۲۰ اثر در دو بخش کردی و فارسی از شاعران طنزپرداز ایلامی به چهارمین جشنواره شعر طنز نوشخند ارسال شد که در مراسم اختتامیه این جشنواره در ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ از ۱۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره با رأی هیئت‌داوران با حضور مسئولان تجلیل شد.

وی، بابیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه، ایلام، خ پیروزی، مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و ادب «واران» ارسال کنند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع‌رسانی انجمن شعر و ادب (کانون ادبی واران) مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۳۸۲۵۷۵۶۰۵ تماس حاصل نمایید.

گفتنی است، جشنواره شعر طنز نوشخند از سال ۹۳ کار خود را آغاز کرده و امسال نیز برای پنجمین سال متوالی در مرکز این استان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!