قایقرانی قزوین ظرفیت حضور در المپیک 2020 را دارد


قایقرانی قزوین ظرفیت حضور در المپیک 2020 را دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان قزوین گفت: رشته قایقرانی استان در سال های اخیر دستاوردهای ارزشمندی داشته است و در صورت برنامه ریزی مناسب ظرفیت حضور در رقابت های المپیک 2020 را دارد.

به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات قایقرانی استان که در اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، افزود: باید با شناسایی استعدادهای قایقرانی استان و تنظیم برنامه ای مدون، زمینه حضور قایقرانان قزوینی را در رقابت های المپیک 2020 فراهم کرد.
علایی مقدم گفت: خوشبختانه رشته قایقرانی استان قزوین نسبت به 2 سال گذشته رشد یافته است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد.
وی با بیان اینکه اعتبارات این رشته ورزشی در استان افزایش یافته است، اضافه کرد: سال گذشته 240 میلیون ریال اعتبار به هیات قایقرانی استان واریز شد که نسبت به سالهای گذشته بی نظیر بود و در سال جاری نیز به دلیل فعالیت ها و دستاوردهای این رشته 340 میلیون ریال اعتبار به هیات قایقرانی تخصیص یافت.
علایی مقدم با بیان اینکه اگرچه استان دارای پهنه آبی نیست اما ظرفیت خوبی در رشته قایقرانی دارد، اظهار داشت: تجربه استان های بدون پهنه آبی مانند زنجان نشان داد که می توان بیش از پنج ورزشکار به مسابقات آسیایی اعزام کرد و قزوین نیز قطعا در این زمینه موفق خواهد بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: باید هیات قایقرانی استان جذب حامیان مالی و کمک های خیران را برای رفع مشکلات اقتصادی در دستور کار قرار دهد و در کنار آن با برگزاری کلاس های آموزشی بخشی از نیازهای مالی خود را مرتفع سازد.
این مسئول ورزشی اضافه کرد: قایقرانی رشته ای است که با عشق و علاقه می توان در آن به موفقیت دست یافت و نباید کمبودها و مشکلات مالی در آن مانعی بر سر دست یابی به اهداف باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات ورزشی، افزود: باید هیات رییسه و اعضای فنی هیات قایقرانی با همکاری و تعامل برای رفع مشکلات و تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند و در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان نیز همراه و یاریگر آنها خواهد بود.
وی یادآور شد: باید هیات قایقرانی تقویم ورزشی ۹۸ را تهیه کرده و در راستای استعدادیابی و توسعه قایقرانی بانوان هماهنگی لازم را با شهرستان ها انجام دهد.
احمد گواری سرپرست فدراسیون قایقرانی که قرار بود در این مجمع حضور یابد به علت شرایط جوی نامساعد و برودت هوا برنامه خود را لغو کرد.
۹۹۲۵*6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی