بیماری های قلبی و عروقی عامل 40 درصد مرگ و میر در هشترود است


بیماری های قلبی و عروقی عامل 40 درصد مرگ و میر در هشترود است

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود گفت: 40 درصد مرگ و میرها در این شهرستان ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و 11 درصد ناشی از سرطان است.

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: حوادث، بیماری های دستگاه گوارشی و تنفسی از دیگر عوامل فوت در این شهرستان هستند.
وی با بیان اینکه هشترود رتبه اول مهاجرت در اذربایجان شرقی را داردف گفت: بیکاری و نبود فرصت های شغلی در منطقه، موجب مهاجرت جوانان شده است.
امینیان همچنین به تعداد ولادت های ثبت شده در 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: 707 مورد ولادت در هشترود ثبت شده که نسبت به سال مشابه 36 مورد کاهش داشته است.
وی گفت: در این مدت 224 مورد فوتی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 مورد افزایش داشته است.
امینیان به آمار ازدواج و طلاق شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 366 مورد ازدواج ثبت شده که 47 مورد نسبت به سال گذشته کمتر شده و 54 مورد طلاق رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل20 مورد کاهش داشته است.
وی به بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادان در هشترود اشاره کرد و گفت: ابوالفضل، علی اصغر، محمد، امیرعلی و امیر عباس برای نوزادان پسر و فاطمه، زهرا، اسرا، سودا و حلما برای نوزادان دختر بیشترین اسامی انتخاب شده هستند.
وی همچنین از ثبت نام 86 درصدی جمعیت هشترود برای دریافت کارت ملی هوشمند خبرداد.
ثبت احوال هشترود در سال 1307 تاسیس و به ارائه خدمات پرداخت و اولین سند ولادت ثبت شده مربوط به سید مهدی احمدی سراسکانی فرزند سید احمد تنظیم شده است که از بدو تاسیس تاکنون تعداد 537 هزار و 12 سند ولادت تنظیم و برگ فوت 151 هزار و 598 نفر صادر شده است.
بر اساس سرشماری سال 95 تعداد خانوار های هشترود 17 هزار و 173 خانوار و جمعیت هشترود 57 هزار و 199 نفر اعلام شد که از این تعداد 29 هزار و 608 نفر مرد و بقیه زن هستند.
جمعیت این شهرستان در سال 1385 حدود 66 هزار نفر بود.
این شهرستان در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی