آفریده، پناهنده، احمدزاده، سهیلی و میری داوران فیلم فجر شدند


آفریده، پناهنده، احمدزاده، سهیلی و میری داوران فیلم فجر شدند

با معرفی داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بهترین های 10 فیلم بخش نگاه نو، 5 فیلم مستند و 4 فیلم کوتاه انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، داوران بخش نگاه نو، فیلم کوتاه و مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مشخص شد.

بر این اساس قرار است محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری 10 فیلم بخش نگاه نو، 5 فیلم مستند و 4 فیلم کوتاه را برای انتخاب بهترین آثار داوری کنند.

«محمد آفریده» متولد 1358 بیشتر با مدیریتش در نهادهای مرتبط با فیلم کوتاه و سینمای مستند شناخته می شود. به طوری که در دوره ای مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران بوده و مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه دارد. او تاکنون تهیه کنندگی بسیاری از آثار تلویزیونی نیز بر عهده داشته است.

«حبیب احمدزاده» زاده 1343 رمان نویس و مستندساز است که بیشتر شهرتش به کتاب های دفاع مقدسی اش بازمی گردد. او که در دانشگاه هنر، ادبیات نمایشی خوانده تاکنون در نگارش چندین فیلمنامه همکاری داشته که از جمله آن ها می توان به «اتوبوس شب» و «آژانس شیشه ای» اشاره کرد.

«آیدا پناهنده» که سال 58 به دنیا آمده بیش از این که ساخت فیلم بلند سینمایی را با «ناهید» تجربه کند، چندین فیلم کوتاه و مستند ساخته بود. فیلم های او غالبا به زندگی زنان جامعه ایران می پردازد.

«سعید سهیلی» متولد 1338 نویسنده و کارگردان سینمای ایران است. او در سال های اخیر با ساخت فیلم های طنز با چاشنی نقد اجتماعی شناخته می شود. «گشت ارشاد 1 و 2» از جمله این فیلم هاست.

«مازیار میری» هم که در سال 52 به دنیا آمده، با فیلم هایی چون «به‌آهستگی»، «سعادت‌آباد» نگرش خاصی خود را در درام اجتماعی ایران تثبیت کرد اما برخی معتقدند در سال های اخیر نتوانسته موفقیت آن فیلم ها را تکرار کند.

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با دبیری ابراهیم داروغه‌زاده بهمن ماه امسال برگزار می شود.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟