وحدت و همدلی ملت، صدای تهدید دشمنان را پایین می آورد


وحدت و همدلی ملت، صدای تهدید دشمنان را پایین می آورد

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر اطلاعات با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان درنظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی در داخل کشور، صدای تهدید دشمنان را پایین می آورد.

به گزارش خبرنگار، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی عصر دوشنبه و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان گلستان، درجلسه شورای اداری گنبدکاووس گفت: توجه به وحدت و همدلی از آموزه های قرآن و اسلام است و بارها اتفاق افتاده که هرگاه صدای وحدت در داخل کشور بلند بوده، صدای تهدید دشمنان پایین آمده است.
وی بابیان اینکه وحدت نعمتی ارزشمند است که همه بایستی از آن صیانت و آن را عمیق تر نمایند، افزود: درسایه وحدت و همدلی، اثربخشی خدمت مسئولان به مردم بیشتر و نیز راه خدمت هم هموارتر می شود.
حجت الاسلام علوی اضافه کرد: ملتی که وحدت داشته باشد، کارهایشان استحکام یافته و امورشان پابرجا می ماند و از طرفی هرگونه اختلاف و تفرقه، جامعه را به زمین می زند.
وی، وجود وحدت و همدلی بین اقوام و فرق اسلامی در استان گلستان را بسیار مطلوب و از زیباترین جلوه های همگرایی مذهبی و قومیتی در کشور دانست و تصریح کرد: تحقق این وحدت درسایه تلاش علما و روحانیون و مسئولان شیعه و اهل سنت و همراهی مردم بوده که باید حفظ و تقویت شود.
وزیر اطلاعات ادامه داد: در استان گلستان همگرایی و وحدت خرده فرهنگ ها فارغ از مرزهای قومی و مذهبی با روح بزرگ مردم این دیار شکل گرفته است که باید قدردان آن بود.
حجت الاسلام علوی اظهار داشت: ایجاد وحدت و همگرایی در مناطق مشابه کاری بسیار سخت و هزینه بر است و بعضا محقق نیز نمی شود اما در استان گلستان و در سایه صفای باطنی مردم این دیار و با کمترین هزینه، وحدت و همگرایی به بهترین شکل محقق شده است.
وی همچنین خدمت بی منت و بدون تبعیض به مردم و رفتار حسنه به آنان را از وظایف مهم حکومت اسلامی و مسئولان آن دانست و افزود: در جمهوری اسلامی مسئولان نوکر مردم هستند و بایستی برای رفع مسائل و مشکلات آنان تلاش نمایند.
حجت الاسلام علوی اضافه کرد: درجمهوری اسلامی مسئولان از بیت المال حقوق دریافت می کنند بنابر این نه تنها نبایستی هیچ گونه منتی بر آنان بگذارند بلکه باید با آنان با محبت و مهربانی برخورد نمایند هرچند نتوانند گره ای از کارشان بگشایند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: درحکومت داری اسلامی که براساس سیره نبوی و علوی شکل گرفته، هیچ نگاه قومی، مذهبی و یا تبعیض در ارائه خدمت و تامین امنیت نداریم.
حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: افرادی که با تصور ارزشی بودن، بذر اختلاف بین مردم، اقوام، مذاهب و ادیان می پاشند، کاملا اشتباه کرده و برخلاف دستور اسلام و قرآن حرکت می کنند.
وی خطاب به مسئولان گفت: هر مسئولی که نمی تواند مطابق با احکام اسلام به مردم محبت و خدمت کند و یا در مقابل تندی احتمالی مردم نتواند با خشوع و محبت برخورد نماید، باید از مسئولیت کنار رود.
حجت الاسلام علوی اضافه کرد: خدمت به مردم عبادت است و راه عملی شکر مسئولیت که یک فرصت و امتحان الهی برای مسئولان است، خدمت بدون منت به مردم می باشد که بایستی به نحو احسن و بدون منت و تبعیض انجام شود.
وی همچنین با قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم گلستان بویژه شرق این استان در استقبال از رییس جمهوری و هیات دولت، تصریح کرد: این حضور برای دشمنان پیام دارد و آنان از ملت ما حساب می برند که ملت ایران همیشه در صحنه بوده و از ارزش های انقلاب اسلامی خود دفاع می کنند.
وزیر اطلاعات همچنین از قول پیگیری مطالبات مطرح شده توسط ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس، فرماندار ویژه و نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی از طریق دولت و وزیران مربوطه داد.
لازم به توضیح است، وزیر اطلاعات قبل از حضور در جلسه شورای اداری گنبدکاووس بر مزار شهدای گمنام این شهر حاضر و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین