کارت گرافیک AMD Radeon VII از محاسبات FP64 پشتیبانی نمی کند


کارت گرافیک  AMD Radeon VII از محاسبات FP64 پشتیبانی نمی کند

طبق اطلاعات جدید حالا می دانیم کارت گرافیک AMD Radeon VII فاقد توانایی محاسباتی FP64 است که در کارت‌های گرافیک رده سازمانی چون Radeon Instinct MI60 یافت می‌شود.

طبق اطلاعات جدید حالا می دانیم کارت گرافیک AMD Radeon VII فاقد توانایی محاسباتی FP64 است که در کارت‌های گرافیک رده سازمانی چون Radeon Instinct MI60 یافت می‌شود.

Radeon VII حداکثر از محاسبات FP32 پشتیبانی می‌کند و قدرت محاسباتی آن در محاسبات با یک رقم اعشار به 13.8 ترافلاپ می‌رسد می‌رسد در با توجه به منابع سخت افزای پردازنده گرافیکی آن، قدرت محاسباتی دو رقم اعشار 6.7 ترافلاپ متصور است. اما از آنجایی که AMD پشتیبانی از FP64 را در نسخه گیمینگ این پردازنده گرافیکی غیر فعال کرده است، حداکثر قدرت محاسباتی FP64 آن نزدیک به 860 گیگافلاپ خواهد بود. در حقیقت غیر فعال کردن FP64 در کارت‌های گرافیک گیمینگ میان هر دو کارت‌های AMD و انویدیا رایج است.

هرچند برای برخی پشتیبانی نکردن از FP64 می‌تواند مأیوس کننده باشد، اما برای گیمرها و حتی آنهایی که به تولید محتوا می‌پردازند، کاملاً بی اهمیت است. پشتیبانی نکردن از FP64 به طور غیر مستقیم یک مزیت هم دارد آن امکان تهیه کارت‌هایی چون Radeon VII با قیمت 699 دلار است. در آن سو شتاب دهنده‌هایی که از FP64 پشتیبانی می‌کنند بسیار گران‌تر هستند.

Radeon VII اولین کارت گرافیک 7 نانومتری دنیا است و AMD می‌کند این کارت قادر به ارائه کارایی هم سطح با کارت گرافیک RTX 2080 است. هنوز کارت گرافیک Radeon VII عرضه نشده است و باید تا 7 فوریه منتظر ماند تا بنچمارک های مستقل منتشر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان