بستر کار فرهنگی و ارزشی در کانون های مساجد فراهم است


بستر کار فرهنگی و ارزشی در کانون های مساجد فراهم است

حجت الاسلام کلات پور، گفت: بستر کار فرهنگی منطبق با هویت اسلامی و انقلابی در کانون های مساجد فراهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» در دیدار سرپرست و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، که امروز(دوشنبه، 24 دی) برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای 26 ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از رویش های انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به تأسیس ستادعالی کانون های مساجد کشور با مصوبه 18 اسفند 1372 شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: استان کرمانشاه دارای 552 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مرزی نیز فعال هستند، اظهار کرد: ندامتگاه های استان نیز با دایر شدن 4 کانون فرهنگی هنری از برنامه ها و فعالیت های مسجد محور این نهاد ارزشی برخوردار هستند.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اینکه اغلب مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد از میان قشر جوان و نوجوان هستند، ابراز کرد: بستر کار فرهنگی و ارزشی که منطبق با هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی است در کانون های فرهنگی هنری مساجد به خوبی فراهم است.

کمبود اعتبارات و بودجه مورد نیاز برای فعالیت های فرهنگی را موجب کمرنگ شدن کانون های مساجد طی دو سال گذشته برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اهمیت کار فرهنگی را به نفس کشیدن تعبیر فرمودند و دغدغه فراوانی در این حوزه دارند. این نشان دهنده اهمیت و ضرورت کار فرهنگی را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های مساجد و رونق بخشیدن به این مراکز، اعلام کرد: بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری زیر نظر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در اقصا نقاط ایران اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به عضویت 60 هزار نفر در کانون های مساجد کرمانشاه، از انعقاد تفاهمنامه های مشترک با دستگاه های مختلف استان برای توسعه فعالیت های فرهنگی کانون ها، رونق بخشیدن به مساجد و احیاء کارکردهای آن خبر داد.

وی در پایان از اجرای طرح «سلسله نشست های انقلاب به روایت هنر»، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همزمان با ایام الله دهه فجر، از 8 نفر از هنرمندان شاخص و انقلابی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلیل می شود.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط