فیلم | دلایل روحانی برای ماموریت تلخ بویینگ 707 ارتش


تحریم‌ها علیه مردم ایران نیست، این شعاری است که پمپئو، ترامپ و بسیاری از سیاستمداران مدام شعارش را می‌دهند اما واقعیت چیز دیگری است. آنها نه فقط دارو که بازار مایحتاج اولیه مردم را نشانه رفته اند.

رئیس‌جمهور روحانی از ماه‌ها قبل گفته بود که تلاش دولت این است تا اقلام اولیه زندگی چون آذوقه به چالش مردم بدل نشود.
صبح دوشنبه و درحالی که حسن روحانی و اعضای هیات دولت به سفر استانی گلستان رفته بودند، خبری تلخ کشور را به شوک فرو برد.
خبر عجیبی بود. هواپیمای غول پیکر باری بویینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی که از مسیر قرقیزستان به کرج رسیده بود، با ۱۶ سرنشین در حین فرود اضطراری در فرودگاه باند کوتاه فتح صفادشت از باند خارج و در انتهای باند با منازل مسکونی برخورد کرد.
هواپیمایی که غیر از وزن ۶۱ تنی خود، ۴۰ تن گوشت گرم را حمل می کرد. البته این پرواز با وزن خود توان حمل ۱۵۱ تن محموله باری را دارد.
درحالی که می شد این محموله از مسیر زمینی با هزینه کمتری به کشور وارد شود،چه شد ه مسیر هوایی برای این محموله انتخاب شده بود؟
دلیلش را شاید در گزارش‌هایی که اخیرا درباره قیمت سرسام‌آور گوشت گرم در کشور منتشر شده، جست و جو کرد.
اینکه چطور همزمان با فشارهای اقتصادی، قاچاق دام زنده توسط گروهی فرصت دولت را ناچار به گرفتن کمک از نیروی هوایی ارتش کرده است برای واردات دام زنده.
این بخش از گفته های رئیس‌جمهور در جمع مردم گلستان درباره دلیل استفاده از انتقال هوایی گوشت دام گرم به کشور است:«ما در شرایط امروز برای اینکه مردم در مضیقه نباشند، ناچاریم گوشت گرم را مقداری که نیاز کشور هست و کمبود داریم با هواپیما حمل کنیم. چون زمان به اندازه کافی نیست که بخواهیم با وسایل دیگر به کشور برسانیم.»
صبح امروز ، سقوط هواپیمای بویینگ ۷۰۷ ارتش ، تلخ‌ترین اتفاق روز کشور را رقم زد. در این سانحه به غیر از یکی از سرنشینان هواپیما، باقی کادر پروازی به شهادت رسیدند و در میان کشته شدگان نام فریدون شیخی ، پدر فرنوش شیخی کاپیتان گلستانی پیشین تیم ملی والیبال بانوان ایران که همسر کاوه رضایی ، مهاجم ملی پوش کلوپ بروخه بلژیک است هم دیده می شود.
یکی از مردم استانی که رئیس‌جمهور در جمعشان از این حادثه تلخ سخن گفت.

6161

کد خبر 1222542

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی