پایان دیماه، آخرین مهلت ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد


پایان دیماه، آخرین مهلت ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از 10 دی ماه آغاز شده، گفت: ثبت نام در این آزمون تا پایان دی ماه ادامه داشته و آزمون آن 9 اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق ارزشمندی رقم خورده و آن کار منسجم و گروهی پیرامون حفظ قرآن کریم است.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صداو سیما اسفندماه امسال برگزار می شود.

جنتی پور با بیان اینکه طرح بشارت ۱۴۵۲ توسط شبکه قرآن در صدا و سیما اجرا می‌ شود، اضافه کرد: جزء ۳۰ نیز در برنامه ‌های امسال آزمون سراسری قرار دارد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه ثبت ‌نام شرکت کنندگان برای آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۱۰ دیماه جاری آغاز شده، ادامه داد: این طرح سال گذشته بیش از ۲۶ رشته داشت اما امسال به ۱۸ رشته تقلیل یافت و در سه گروه حفظ هشت رشته، در گروه مفاهیم قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) هفت رشته و آموزش ‌های الکترونیکی در سه رشته برگزار می ‌شود.

وی تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در بین عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت را از اهداف این طرح دانست.

جنتی پور استانداردسازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در مدارس، موسسات و مراکز آموزشی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ٩٧ برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امسال برای برگزاری جزء ۳۰ قرآن کریم با صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه همکاری داشتیم و وزارت آموزش و پرورش به عنوان اولویت اصلی، فعالیت پرورشی را حفظ جزء ۳۰ را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هستیم و امیدواریم با هم افزایی و تعامل دستگاه‌ های مختلف، این آزمون به خوبی برگزار شود.

جنتی پور با اشاره به اینکه در بخش حفظ قرآن هشت رشته خواهیم داشت و جزء ۳۰ یکی از رشته ‌ها در آزمون سراسری است که شامل سه بخش می‌ شود، ابراز داشت: هفت رشته دیگر حفظ جزء اول، حفظ سه جرء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء و ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن را شامل می‌ شود.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد جزء سی‌ام برای دانش آموزان به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برای خردسالان که مایل به شرکت در این آزمون باشند، محدودیتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای گروه بزرگسال در ۹ اسفند همزمان با سایر رشته ‌ها به صورت کتبی آزمون برگزار خواهد شد، ضمن اینکه تنها رشته ‌ای که هم مرحله کتبی و شفاهی دارد، حفظ کل قرآن است که آزمون کتبی ۹ اسفند و آزمون شفاهی ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار خواهد شد.

جنتی پور با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۱۰ دی ماه آغاز شده،ادامه داد: ثبت نام در این آزمون تا پایان دی ماه ادامه دارد و آزمون آن ۹ اسفندماه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله مقدماتی رشته ‌های مهارتی و تفسیر قرآن کریم به همراه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی گفت: تفسیر شامل تفسیر سوره اسرا، معارف، حفظ موضوعی قرآن، معرفت و حفظ احادیث و نهج ‌البلاغه را شامل می ‌شود و در سایر رشته‌ های معارفی ترجمه مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، صحیفه سجادیه را خواهیم داشت.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403