تلفات رانندگی در مازندران 6 درصد کاهش یافت


تلفات رانندگی در مازندران 6 درصد کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می دهد در 9 ماهه امسال تلفات جانی تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی عباسی با بیان اینکه 445نفر در 9 ماهه سال جاری در تصادفات جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار در مدت مشابه سال قبل 473نفر بود و میزان تلفات تصادفات در حوزه درون شهری 111، برون شهری 318، و راه روستایی 16 بود و این تعداد در مدت مشابه سال قبل در حوزه درون شهری 128، برون شهری و راه روستایی 345 بود.

عضو شورای قضایی استان اظهار داشت: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خون‌ریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد. این موضوع همچنین در مورد صدمات وارده به قفسه سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی و همچنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، صادق است که استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان می‌تواند به طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان