مدیر ناسا به به روسیه می‌رود


مدیر ناسا به به روسیه می‌رود

برغم آنکه «ناسا» تحت فشارهای کنگره، سفر رئیس شرکت «راس کاسموس» روسیه به آمریکا را لغو کرد، ولی مدیر آژانس فضایی آمریکا خود حاضر شده تا برای گفت‌وگو با همتای روسی‌اش به روسیه یا پایگاه بایکانور سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه «آر.ب.کا» روسیه امروز نوشت: امکان سفر "جیم برایدنستاین" مدیر آژانس فضایی آمریکا (ناسا) موافقت کرد که دعوت "دمیتری راگوزین" رئیس شرکت «راس کاسموس» را برای سفر به روسیه بپذیرد. این موضوع در جریان مذاکرات مستقیم دو مقام آمریکایی و روسی طی یک کنفرانس ویدئویی در روز دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه شرکت «راس کاسموس» در این باره آمده است: «دمیتری راگوزین از مدیر ناسا دعوت کرده تا طی یکی دو ماه آینده به روسیه یا به پایگاه فضایی بایکانور (در خاک قزاقستان) سفر کند تا مذاکرات رودررویی بین دو طرف درباره چگونگی همکاری‌های آینده دو طرف در عرصه فضایی بررسی شود. جیم برایدنستاین آمادگی خود برای انجام یک سفر کاری به روسیه را اعلام کرده است.»

بر اساس این اطلاعات، روسای آژانس‌های فضایی روسیه و آمریکا طی این گفت‌وگوی ویدئویی درباره ادامه مشارکت دوجانبه، بخصوص در زمینه ادامه برنامه ایستگاه فضایی بین المللی، طرح مطالعه ماه و ماموریت برای انجام تحقیقات در فضای دورتر توافق کردند.

دمیتری راگوزین که از سال 2014 به اینطرف در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه روسیه قرار دارد، قرار بود با لغو موقت ممنوعیت ورودش به خاک ایالات متحده، در ماه فوریه سال جاری برای انجام مذاکراتی با مقامات ناسا به آمریکا سفر کند که این برنامه با مخالفت برخی سناتورهای آمریکایی روبرو شد.

پیش از این، رئیس شرکت «راس کاسموس» روسیه خود در مصاحبه با نشریه، این مخالفت را نمونه بارزی از «اختلاف نظرات» بین رئیس جمهور دونالد ترامپ و کنگره آمریکا نامیده و گفته بود که برغم لغو سفرش به ایالات متحده، قصد دارد مدیر ناسا را برای سفر به روسیه دعوت کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی