تحقیق عربستان درباره شکنجه فعالان زن


تحقیق عربستان درباره شکنجه فعالان زن

یک شبکه آمریکایی گزارش داد که دادستان کل تصمیم دارد تا درباره مسئله شکنجه فعالان برجسته عربستان تحقیقاتی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج آنلاین، شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت:«سعود المعجب» دادستان کل عربستان پس از شهادت چهار شاهد درباره شکنجه فعالان زن عربستان تصمیم گرفته تا تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

این منابع اعلام کردند: فعالان زن تابستان گذشته هنگام بازداشت شان در یک مکان مخفی مورد ضرب و شتم و شوک الکترونیکی قرار گرفتند.

بلومبرگ نوشت: دو دادستان کل عربستان با فعالان زن در زندان سعودی دیدار کردند و شهادت آنها را درباره اهانت و تعرض بدنی و لفظی و آزار جنسی که از زمان بازداشت شان در می گذشته در حق آنها انجام شد، گرفتند.

مرکز ارتباطات دولتی متعلق به دولت سعودی این اخبار را تکذیب کرده است.

در نوامبر گذشته وزارت رسانه عربستان اعلام کرد که مطالب عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر درباره آزار جنسی و شکنجه فعالان زن ادعایی بی اساس است.

این شبکه آمریکایی نوشت: در این زمان که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلاش می کند تا درهای این کشور را برای سرمایه گذاری خارجی باز کند و محدودیت اجتماعی را کاهش دهد و حقوق بیشتری را بدهد؛ مخالفان را سرکوب می کند و دهها منتقد از همه طیف سیاسی را به زندان می اندازد.

در دوم اکتبر 2018 میلادی، سرکوب به قتل رسید، «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول به دستور مستقیم ولیعهد عربستان کشته شد.

براساس ارزیابی سیا، این نوع عملیات امکان ندارد بدون اطلاع بن سلمان انجام گرفته باشد.

در همین حال، دهها زن عربستانی از جمله «لجین الهذلول»، «ایمان النفجان»، «عزیزه الیوسف» برای دستیابی به حقوق خود مبارزه کردند و در می گذشته نیروهای سعودی آنها را بازداشت کردند.

مقامات سعودی آنها را متهم به همکاری با طرف های بیگانه و دشمن عربستان کردند، به طوری که روزنامه عربستان آنها را «خائن» توصیف کرد.

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله ای که روز یکشنبه 23 دی 1397 منتشر شد، آورده است که «علیاء الهذلول» خواهر لجین گفته است که دادستان کل با خواهرش در زندان دیدار کرده است و شهادت وی را شنیده است.

بن سلمان در اکتبر گذشته در مصاحبه با بلومبرگ، گفته است که مقامات سعودی نوار های ویدیویی در اختیار دارند که تاکید می کند که این فعالان به نفع اطلاعات بیگانه کار می کردند و از آنها پول دریافت می کردند.

وی از رسانه ها خواست تا با دفتر دادستان کل ارتباط برقرار کنند و این اعترافات را اعلام کنند، اما دادستان کل درخواست رسانه های دراین باره نپذیرفت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!