چهارمین دوره آزمون زبان فارسی «سامفا» برگزار می شود


چهارمین دوره آزمون زبان فارسی «سامفا» برگزار می شود
چهارمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی(سامفا)، مورد تایید شرکت های ایرانی و غیر ایرانی روزهای ۲۷ و ۲۸ دیماه جاری همزمان با ایران در کشورهای گرجستان، بنگلادش، عراق و لبنان برگزار می شود.

به گزارش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، آزمون زبان فارسی «سامفا» توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و تنها آزمون رسمی زبان فارسی مورد تایید دانشگاه ها و شرکت‌های ایرانی و غیر ایرانی است.

داشتن مدرک سامفا برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها، دریافت روادید کار، دریافت اقامت و تاسیس دفتر بازرگانی در ایران لازم است.

این آزمون در دو گروه عمومی، برای مهاجرت و کار در ایران و دانشگاهی برای تحصیل در ایران برگزار می‌شود و در هر دو گروه متقاضی از نظر گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن مورد سنجش قرار می گیرد.

نام‌نویسی برای شرکت در چهارمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور از روز دوشنبه مورخ ۰۵/‏۰۹/‏۹۷ آغاز و تا روز یکشنبه مورخ ۰۲/‏۱۰/‏۹۷ ادامه داشت.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، چهارمین دوره آزمون سامفا در صبح و بعد ازظهر روزهای پنجشنبه مورخ ۲۷ دیماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۷ ژانویه ۲۰۱۹ (آزمون عمومی) و جمعه مورخ ۲۸ دیماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (آزمون آکادمیک) در شهرهای داخل کشور شامل: اصفهان، تهران، مشهد، شیراز، قزوین، سنندج، بابلسر و همدان و در برخی از کشورها شامل: بنگلادش (داکا)، ترکیه (آنکارا)، لبنان (بیروت)، عراق (نجف، اربیل) و گرجستان (تفلیس) برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید