روحانی: باید دست به دست هم از مشکلات عبور کنیم


روحانی: باید دست به دست هم از مشکلات عبور کنیم

رئیس جمهور تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

روحانی: باید دست به دست هم از مشکلات عبور کنیم
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان با قدردانی از استقبال مردم استان، میهمان نوازی مردم گنبد کاووس و دیگر شهرستان‌ها از کاروان تدبیر و امید، گفت: اجتماع با شکوه و احساسات خوب مردم، نشان از آنست که مردم با همه وجود از انقلاب و نظام خود پشتیبانی می‌کنند.

روحانی با تقدیر از تلاش همه مسوولان، نمایندگان مجلس، استاندار و بویژه نماینده، ولی فقیه در استان گلستان که نقش تاثیر گذاری در تقویت اتحاد و همدلی در این استان دارد، اظهار داشت: خوشبختانه در استان گلستان با فداکاری و ایثار نیرو‌های مسلح امنیت خوبی برقرار بوده و با تلاش فرهنگی مسوولان شاهد وحدت و همدلی میان همه مردم و اقوام مختلف هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده و مستعد در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: استان گلستان اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد و خوشحالم که در این سفر حدود ۵۸۶ طرح و پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

روحانی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان برخی از بانک‌های عامل کشور و مسوولین اجرایی استان گلستان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه، ادامه داد: باید مسوولان استان گلستان برای اجرای این توافقات و تحول استان تلاش کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان از تنوع آب و هوایی و استعداد‌های مناسب کشاورزی برخوردار است، گفت: باید زمینه‌های لازم برای تشویق مردم به توسعه کشاورزی و کشت محصولات متنوع با بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر را فراهم کنیم.

روحانی با اشاره به ضرورت تلاش برای حل مشکل آب استان گلستان، اظهار داشت: مردم این استان نباید در کنار دریای خزر دچار مشکل آب باشند و باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در راستای نمک زدایی از آب و توسعه کشت گلخانه‌ای تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر گذشته کاروان تدبیر و امید به استان گلستان تصمیم گرفتیم تا ۲۲ هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی شوند و امروز بیش از این انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و سایر پروژه‌های استان گلستان، توسط دولت دنبال می‌شود؛ لایحه منطقه آزاد به مجلس فرستاده شده و امیدواریم از سوی مجلس مورد موافقت قرار گرفته و انجام شود.

روحانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در استان گلستان، گفت: پارک ملی گلستان، خلیج گرگان و آشوراده مناطقی مهم و دارای جاذبه‌های فراوان هستند و می‌توانند مرکزی برای جذب گردشگر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس