مناظره علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده آغاز شد


مناظره علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده آغاز شد

مناظره علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و سیدمصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات از دقایقی پیش آغاز شد.

مناظره علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مناظره میان علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده با موضوع وقایع سال ۷۸ و فتنه ۸۸ با حضور اصحاب رسانه از دقایقی پیش آغاز شد.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مناظره اظهار کرد: معتقدم ارزش مردم و اسلام و اهمیت رهبری دینی در انقلاب مشخص شده است. پیروزی انقلاب نظام سلطه را به چالش کشید و موجب شد که عزت فراهم شود، پرونده استبداد بسته شود.

زاکانی ادامه داد: در مسیر طی شده هر جا به اسلام عمل کرده و نوکری مردم را پیشه کردیم و تبعیت از رهبری داشته‌ایم، موفق شده‌ایم و در غیر این صورت ضرر کرده‌ایم.

نماینده سابق مجلس دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب را افتخارآمیز دانست و گفت: توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم و ضعف‌هایی هم داریم. چون هم دشمن خارجی و هم موانع داخلی. گرچه چهل سال هم برای تحقق اهداف، زمان بلندی نیست.

وی در ادامه با تشریح دشمنان انقلاب اسلامی و تقسیم آنها به دو دسته داخل و خارجی گفت: دشمن خارجی صهیونیست ها و آمریکایی ها هستند و دشمنان داخلی ریزش های انقلاب و ضد انقلاب است که یا به طمعی همراه انقلاب شدند یا از مشکلات خسته شدند.

زاکانی با بیان اینکه امروز عده‌ای با سه ضلع ثروت‌اندوزی نامشروع، قدرت‌طلبی و تبعیت از بیگانه به جان انقلاب افتاده‌اند، افزود: این سه ضلع با ایجاد بحران برای جامعه شرایط را به سمتی می‌برند که مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر عقب‌افتادگی می‌بینیم، عاملش بیش از همه، موانع داخلی است. اگر شعار استقلال و آزادی و پیشرفت مادی و معنوی و حمایت از مظلومان دنیا با موانعی روبه‌رو است، عامل اصلی تحقق آنها این موانع درونی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اول انقلاب دارای تجربه و امکانات لازم نبودیم، گفت: اما امروز بعد از چهل سال کسی آزمون و خطا را نمی‌پذیرد؛ هم تجربه داریم هم امکانات مادی و معنوی و جوانان فرهیخته‌ای که می‌توانند امور کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کشور را از مخمصه‌هایی که هست نجات دهند.

زاکانی ادامه داد: امروز باید روح خودباوری را احیا کرد و امید را برگرداند تا به تعبیر بنده انقلاب سوم را رقم بزند.

این نماینده سابق مجلس گفت: کسانی که در سه ضلع قدرت‌طلبی، ثروت‌اندوزی و بیگانه‌پرستی قرار دارند، مسیری را می‌روند که در آن مافیای پنهان حضور دارد و بین اینها پیوند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بزرگی وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه برای این افراد، دین و مردم هیچ اهمیتی ندارد اظهار کرد: آنها تعریفی از اصلاحات حقیقی ندارند؛ فقط ایجاد چالش برای انقلاب را دنبال می‌کنند‌؛ اموال مردم را غارت می‌کنند‌ و اگر بتوانند در امور سیاسی دست در جیب دانشجو می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه پیوستگی قدرت و ثروت در کشور بیداد می‌کند، تصریح کرد: حادثه ۷۸ و ۸۸، حلقه‌های مفقوده همین جریان است. عوامل ۷۸ همان آفرینندگان فتنه ۸۸ هستند.‌ اساس پیوستگی اینها هم دعوای قدرت و ثروت و تبعیت از بیگانه‌ است.

وی درباره حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ گفت: در کوی دانشگاه اتفاقی که افتاد این بود که عده‌ای در عرصه سیاسی کم آوردند و در ازای تیتری که روزنامه «سلام» زد، وزارت اطلاعات خاتمی شکایت کرد و آن روزنامه بسته شد. نشریاتشان هم دست به تهدید زدند.

زاکانی ادامه داد: همان شب و در حالی که ایام امتحانات بود، در کوی دانشگاه عده قلیلی جمع می‌شوند و شروع به آشوب می‌کنند‌؛ مهد کودک را آتش می‌زنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند. این‌ها مسایلی است که مورد اشاره کسی قرار نمی‌گیرد و همه از ورود پلیس صحبت می‌کنند؛ این در حالی است که قبل از آن، شکستن قانون و حریم مردم شروع شد.

تاجزاده: جامعه ما به شدت نیازمند گفتگو است

در این مناظره مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: جامعه ما به شدت نیازمند گفتگو است و ای کاش این گفتگو در صدا و سیما و رسانه های داخلی انجام شود.

تاجزاده با بیان اینکه من تمایل داشتم این مناظره در دانشگاه انجام شود، ولی آقای زاکانی مخالفت کرد، گفت: در مورد حوادث سال ۷۸ معتقدم برای کشف حقیقت باید بدون تسامح اتفاقات را نقد کنیم، ولی برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم و باید از سرمایه و تخصص همه ایرانیان استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیاتی به پیشنهاد خاتمی برای اتفاقات ۱۸ تیر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد گفت: در آن جمع که کمتر ۱۰ روز پس از ۱۸ تیر تشکیل شده بود بعد از تحقیقات مفصل میدانی و غیره، در نهایت گزارشی ارائه شد که در اختیار رهبری گذاشته شد و برای اولین بار از رادیو و تلویزیون خوانده شد.

تاجزاده با بیان اینکه صحبت‌های چند دقیقه‌ای زاکانی چند دروغ دارد، تصریح کرد: اولین سوالی که در آن کمیته مطرح کردیم این بود که این راهپیمایی جدید است که قبلا هم اتفاق افتاده و نتیجه آن شد که حداکثر ۱۴ مورد در همان سال تجمع اتفاق افتاده است.

وی افزود: تا الان بعد از ۲۰ سال هیچ سرنخی پیدا نشده که این حرکت دانشجویان حرکتی سازماندهی شده برای از بین بردن آبروی جمهوری اسلامی بوده است.

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس