توسعه چشمگیر معدن مس درآلو با وجود تحریم‌ها/ پیشرفت 41 درصدی در پروژه معدن مس درآلو


توسعه چشمگیر معدن مس درآلو با وجود تحریم‌ها/ پیشرفت 41 درصدی در پروژه معدن مس درآلو

مدیر پروژه طرح معدن مس درآلو با بیان اینکه فعالیت‌های پروژه معدن مس درآلو به‌رغم اعمال تحریم‌های...

توسعه چشمگیر معدن مس درآلو با وجود تحریم‌ها/ پیشرفت 41 درصدی در پروژه معدن مس درآلومدیر پروژه طرح معدن مس درآلو با بیان اینکه فعالیت‌های پروژه معدن مس درآلو به‌رغم اعمال تحریم‌های بین‌المللی طی نه‌ماهه نخست امسال از پیشرفت قابل قبول 10 درصدی داشته، گفت: میزان کلی پیشرفت این طرح تاکنون به 41 درصد رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، «عطاءالله شمس‌الدینی» مدیر پروژه طرح معدن مس درآلو با اعلام این خبر درباره تأثیر تحریم‌ها بر این طرح گفت: شرکت FLS به‌عنوان صاحب تکنولوژی و طراح فاز Basic پروژه احداث کارخانه تغلیظ درآلو به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ایجاد محدودیت‌های بانکی در فرایند تأمین تجهیزات برای این پروژه به‌ناچار از ادامه همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران امتناع ورزیده است.

وی افزود: با این وجود تیم پروژه درآلو با اتکا به پشتوانه تجربه بالای موجود و با جایگزینی تأمین‌کنندگانی از سایر کشورهای پیشرو در صنایع فرآوری مواد معدنی همچون فرانسه، اسپانیا، آلمان و آفریقای جنوبی و با حمایت‌های بی‌شائبه و همیشگی هیأت مدیره محترم شرکت ملی صنایع مس ایران، توانسته در 9ماهه اول سال 97 به پیشرفت قابل قبولی در بخش‌های تأمین و اجرا دست یابد.

شمس‌الدینی با اشاره به نخستین بازدید مدیرعامل شرکت مس از سایت درآلو در فروردین‌ماه 1397 گفت: ایشان از همان ابتدای شروع مدیریت خود در شرکت مس تأکید کردند که پروژه درآلو، جزو مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مس است و انتظار دارد که در ازای تأمین منابع مالی برای پروژه، تمامی ارکان پروژه درآلو، با حداکثر توان ممکن، در جهت اتمام به‌موقع طرح تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با حمایت‌های مستقیم ایشان و سایر اعضای هیأت مدیره، از ابتدای امسال، بیش از 400 میلیارد تومان به‌صورت ریالی و نیز حدود 3 میلیون یورو به‌صورت ارزی، به این پروژه تزریق شده است.

به گفته مدیر پروژه طرح معدن مس درآلو در بخش تأمین تجهیزات ساخت جرثقیل‌های 120 و 60 تن، نوار نقاله 1700 متری انتقال کانسنگ معدن به کارخانه تغلیظ و مخازن سلول‌های فلوتاسیون در مرحله ساخت قرار دارند که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که طرح معدن درآلو مشتمل بر پروژه‌های باطله‌برداری و آماده‌سازی معدن درآلو، احداث کارخانه تغلیظ، آب‌رسانی، سد باطله و برق‌رسانی است اظهار داشت: جمع مبلغ قرارداد این طرح 1700میلیارد تومان و 150میلیون یورو برآورد شده است.

مدیر پروژه درآلو در پایان اظهار داشت: خبر خوب برای این طرح توسعه‌ای شرکت مس این است که در آخرین همایش ملی سازه و فولاد که اواخر آذرماه سال جاری در تهران برگزار شد، طرح سازه سالن اصلی تغلیظ درآلو، به‌عنوان طرح برتر فولادی در رسته صنعتی (غیر ساختمانی) برگزیده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی