میلیاردها هزینه برای یک قهرمانی در تبریز


میلیاردها هزینه برای یک قهرمانی در تبریز

بانک ورزش - زنوزی از زمانی که مالکیت تراکتور را بر عهده گرفته دست به هر کاری زده است تا بتواند این باشگاه را به اولین قهرمانی خود در لیگ...

بانک ورزش - زنوزی از زمانی که مالکیت تراکتور را بر عهده گرفته دست به هر کاری زده است تا بتواند این باشگاه را به اولین قهرمانی خود در لیگ برساند.

به گزارش خبرنگار بانک ورزش، مالک تراکتور مانند مدیریت تیم های بزرگ در اروپا در اولین اقدام با صرف هزینه ای میلیاردی دو کاپیتان تیم ملی یعنی دژاگه و شجاعی را به خدمت گرفت و بعد از آن به سراغ حاج صفی رفت تا او را در آستانه پیوستن به سپاهان تراکتوری کند. زنوزی باز هم دست بردار نبود و این بار به سراغ بازیکنان خارجی مانند سوگیتا و استوکس و اروین رفت تا آنها را به خدمت بگیرد. جالب اینکه زنوزی برای خرید تمام این ستاره ها دلار خرج کرد و با قیمت هایی نجومی دست به خرید آنها زد.


مالک تراکتور در گام بعدی به سراغ یک مربی طراز اول رفت و در نهایت به توشاک رسید. پیرمرد ولزی با سابقه درخشان مربیگری با هزینه ای سرسام آور به تبریز آمد اما هرگز نتوانست در این تیم نتیجه بگیرد و در نهایت از کار برکنار شد تا تقوی تا پایان نیم فصل مسئولیت او را بر عهده بگیرد و اگرچه توانست تراکتور را در جمع مدعیان نگه دارد اما در پایان فصل از سمت خود استعفا داد که اتفاقا با موافقت مالک باشگاه روبرو شد.


با آغاز نیم فصل دوم زنوزی یک بار دیگر به سراغ مربی خارجی رفت و اینبار جورج لیکنز مربی نامدار بلژیکی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. لیکنز 69 ساله بازیکنان جوان زیادی را در تیم ملی بلژیک بازی داد و توانست نفرات زیادی را به فوتبال جهان معرفی کند. به همین خاطر از او در برخی رسانه‌های بلژیکی به عنوان معمار نسل طلایی فوتبال این کشور یاد می‌شود. این مربی قرار است کار ناتمام توشاک را تمام کند و باید دید چقدر در این موضوع موفق خواهد شد.


مالک تراکتور هیچ هراسی برای هزینه کردن در تراکتور ندارد و البته به نظر می رسد با این هزینه تنها یک قهرمانی می تواند او را آرام کند هرچند که اگر این اتفاق نیفتد این موضوع برای او می تواند به معنای یک ورشکستگی فوتبالی باشد، اما در طرف مقابل اگر این تیم برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان شود اتفاق بزرگی برای بخش خصوصی فوتبال ایران خواهد بود. زنوزی شاید تنها مدیری در فوتبال ایران باشد که در بخش خصوصی با قدرت به کار خود ادامه داده است و فقط امیدواریم که مانند مدیران سالهای قبل فوتبال ایران که در بخش خصوص خیلی زود دلسرد شدند این اتفاق برای او تکرار نشود.


البته به نظر می رسد حالا که زنوزی اینچنین برای موفقیت تراکتور شروع به هزینه کردن کرده بهتر است کمی هم برای تیم های پایه خود سرمایه گذاری کند و از طرفی از حضور مربیان صاحب نام خود برای کشف استعداد استفاده کند تا در سالهای آینده احتیاج به هزینه کردن برای خرید بازیکن نداشته باشد و از طرفی در این شرایط اقتصادی بتواند با بازیکنان پایه خود درآمد زایی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!