تماس تلفنی باسیل و لاوروف درباره آوارگان سوری


تماس تلفنی باسیل و لاوروف درباره آوارگان سوری

وزرای خارجه لبنان و روسیه طی تماسی تلفنی با یکدیگر درباره حفظ ثبات و امنیت در لبنان، ضرورت حصول راه‌حل سیاسی در سوریه و بازگشت آوارگان سوری بحث و تبادل‌نظر کردند.

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با همتای لبنانی خود «جبران باسیل» تماسی تلفنی برقرار کرد و در این تماس درباره امنیت و آرامش در لبنان و اهمیت حفظ ثبات این کشور بدون ارتباط آن با مشکلات منطقه بحث و تبادل‌نظر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، دو طرف همچنین درباره سوریه، ضرورت حصول راه‌حل سیاسی در این کشور، ایجاد کمیته قانون اساسی و عدم ارتباط دادن بازگشت آوارگان سوری به هیچ موضوع دیگری صحبت شد. لاوروف وعده داد حمایت مسکو از روند بازگشت آوارگان سوریه و تسهیل در آن ادامه پیدا خواهد کرد.

از دیگر مسائلی که لاوروف و باسیل به آن پرداختند بازسازی سوریه و نقشی مهمی است که لبنان در این مسأله دارد. دو طرف همچنین به روابط دوجانبه بویژه در زمینه همکاری اقتصادی و آزادی‌های دینی بحث و تبادل‌نظر کردند.

لاوروف امروز تماسی تلفنی دیگری با «یمن الصفدی» وزیر خارجه اردن داشت. بر اساس گزارش «اینترفکس» لاوروف خواستار آغاز هر چه سریعتر فعالیت کمتیه قانون اساسی سوریه شد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان سه کشور ضامن روند آستانه (روند صلح سوریه)، در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۷ آذرماه) نشستی سه جانبه و مشورتی را با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار کردند.

در این نشست در ژنو، وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و دی‌میستورا توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (۲۰۱۹) در ژنو تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی