کشف الآیات یا آیه یاب کتاب مقدس


کشف الآیات یا آیه یاب کتاب مقدس

دسته: مسیحیتبرای مطالعهٔ کتاب مقدس و تحقیق دربارهٔ موضوعهای آن، کتابهای مرجع به زبان فارسی کمیاب است. یکی از کتابهای سودمن...

برای مطالعهٔ کتاب مقدس و تحقیق دربارهٔ موضوعهای آن، کتابهای مرجع به زبان فارسی کمیاب است. یکی از کتابهای سودمند که باید در کنار قاموس کتاب مقدس مستر هاکس آمریکایی نام برد، کتاب کشف الآیات یا آیه یاب کتاب مقدس است که خواننده و محقّق را در یافتن آیات مورد نظر راهنمایی می کند.
نخستین و تنها کشف الآیات به زبان فارسی در سال ۱۹۳۵ میلادی به همّت دکتر جان اِلدر آمریکایی تهیه و نشر یافت. در کتاب مزبور، آیات به لحاظ موضوعی تقسیم بندی شده بود، بنابراین برای کسانی که میخواستند در مورد موضوعی خاص تحقیق کنند بسیار سودمند بود؛ ولی برای یافتن محل آیه ای که خواننده در صدد یافتن آن بود کمک چندانی نمی کرد. لذا کوشش ما در تهیه کتابی که هم اکنون ارائه می شود، این بوده که هر دو منظور تامین شود. کتاب از دو قسمت تشکیل یافته است. قسمت اوّل جهت پیدا کردن محل آیه، و قسمت دوم، که از صفحهٔ ۳۰۱ آغاز می شود، جهت مطالعه و تحقیق دربارهٔ موضوعهای گوناگونی است که در کتاب مقدس یافت می شود.
این کتاب هیچ گونه جنبهٔ تبشیری ندارد و از منابع دست اوّل برای مطالعه کتاب مقدس برای دانشجویان ادیان ابراهیمی و طلّاب حوزهٔ علمیه که مطالعات ادیان دارند محسوب می شود.

حق تکثیر: آزاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز