چالش تغییر کاربری زمین‌های آموزش و پرورش/ موانع موجود برای اجرای قانون بررسی شد


چالش تغییر کاربری زمین‌های آموزش و پرورش/ موانع موجود برای اجرای قانون بررسی شد

فولادوند گفت: تغییر کاربری زمین‌های با متراژ پایین یکی از چالش‌هایی است که باید آن را با شهرداری و شورای شهر حل کنیم.

چالش تغییر کاربری زمین‌های آموزش و پرورش/ موانع موجود برای اجرای قانون بررسی شدعبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری آموزش و پرورش با شهرداری‌ها و شورای شهر برای تحقق قانون شورا‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: به تدریج در شهر تهران اقدامات رو به جلویی برای تحقق قوانین شورا‌های آموزش و پرورش داشتیم و در این مسیر آقای حناچی شهردار جدید تهران و شورای شهر ارتباط خوبی داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: چالش اصلی ما در آموزش و پرورش تهران تغییر کاربری‌های زمین‌های مازاد است که شهرداری و شورای شهر معتقدند اگر این زمین‌ها را بفروشیم نمی‌توانیم فضای برای آموزش داشته باشیم که این دغدغه درستی است، اما هدف ما برای زمین‌هایی است که امکان کاربری آموزشی ندارند مطرح است.

وجود زمین ‌های کوچک بدون استاندارد در مدارس

فولادوند با اشاره به اینکه زمین‌های مازاد با متراژ کم در اغلب مناطق تهران وجود دارد، گفت: اکنون مسئله اصلی در مناطق مرکزی تهران است که باید فضای آموزشی در این مناطق تأمین شود و زمین‌های با متراژ پایینی داریم که می‌تواند با تغییر کاربری و تأمین فضای آموزشی مؤثر باشد.

وی درباره تحقق بند‌های دیگر قانون شور‌های آموزش و پرورش و دریافت عوارض شهرداری‌ها تا ۵ درصد، اظهار کرد: ابهاماتی در این مورد وجود داشته است که این موضوع را از طریق کمیسیون مجلس و دستگاه‌های مربوطه مطرح کردیم و به نفع ما رأی دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: همانطور که در شهرستان‌های استان تهران بند‌های مربوط به قانون شورا‌ها را اجرا کردیم و توفیقات خوبی داشتیم، در حال رایزنی هستیم تا در شهر تهران هم ارتباط با مسئولان ذیربط برقرار شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022