به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، دکتر علیرضا رئیسی در این آیین گفت: افتتاح خانه بهداشت در منطقه کمتر توسعه‌یافته روستای آبطویل از افتخارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در راستای اجرای طرح محرومیت‌زدایی دولت تدبیر و امید و طرح تحول نظام سلامت، افتتاح یکی از خانه‌های بهداشت در مناطق کمتر توسعه‌یافته از افتخارات وزارت بهداشت می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت تلاش کرده است با احداث، بهسازی و نوسازی مکان‌هایی که با فعالیت خود خدمات بسیار مطلوبی در خصوص بهداشت و درمان به مردم ارائه می‌دهند، بستر مناسبی برای این فعالیت‌ها ایجاد کند که احداث و تجهیز خانه بهداشت روستای آبطویل یکی از این اهداف مهم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از ارائه خدمات باکیفیت به اقشار مردم این روستا توسط بهورزان گفت: ارائه خدمات در این روستا توسط بهورزان قابل‌تقدیر است که این مهم نشان‌دهنده تلاش خستگی‌ناپذیر این عزیزان در این خانه بهداشت می‌باشد.

دکتر سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز بیان داشت: این خانه بهداشت با زیربنایی به مساحت ۱۰۵ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات متمرکز وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعتبارات استانی به صورت مشترک در مدت زمان یک‌سال ساخت و تجهیز شده است.

گفتنی است روستای آبطویل دارای دو بهورز و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۳۸ نفر و ۴۲۲ خانوار روستایی است.