«پدرسون» وارد دمشق شد


«پدرسون» وارد دمشق شد

نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه در اولین سفر خود به این کشور ، وارد دمشق شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه،نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه در اولین سفر خود به این کشور ، امروز (سه شنبه 25 دی) وارد دمشق شد.

«گیر پدرسون» ابراز امیدواری کرد که بتواند گفتگوهای سازنده ای در دمشق داشته باشد.

پدرسون در بدو ورود به دمشق گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران داشت.

این دیپلمات نروژی ،جایگزین «استفان دی میستورا» شد که پس از انجام چهار ماه و چهار سال تلاش برای برقراری صلح در سوریه که در نهایت هم به جایی نرسید استعفای خود را اعلام کرد.

دفتر پدرسون در یک پیام توئیتری اعلام کرد که به دنبال انجام دیدارهای سازنده و موثر در دمشق با مقامات سوری است.

سوریه اعلام کرد که اگر پدرسون از شیوه هایی که نماینده پیشین سازمان ملل در امور سوریه استفاده می کرد،اجتناب کرده و به حاکمیت ارضی سوریه متعهد باشد،همکاری لازم با او صورت خواهد گرفت.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نامه معرفی نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه به عنوان جانشین «دی میستورا» گفته بود که پدرسون از طرف های سوری از طریق تسهیل در ایجاد راه حل سیاسی کامل و قابل اعتماد که چشم انداز دموکراسی را برای ملت سوریه محقق می کند، حمایت خواهد کرد.

یکی از مهم ترین کارهایی که پدرسون باید در سوریه انجام دهد،بازسازی این کشور و تشویق مهاجران سوری برای بازگشت به کشورشان است.

همچنین بازنویسی قانون اساسی جدید برای سوریه یکی از اهداف مهم سازمان ملل است که نماینده جدید آن باید به طور جدی پیگیر این مسئله باشد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا