50 درصد دعاوی کارگری شهرستان ری به سازش منجر شد


50 درصد دعاوی کارگری شهرستان ری به سازش منجر شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد آرای صادر شده در هیات های تشخیص و حل اختلاف کارگری به سازش منجر شده است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا داداشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از هیات تشخیص به عنوان نخستین مرحله از فرآیند رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در اداراه کار نام برد و گفت: چنانچه کارگری با کارفرمای خود اختلاف داشته باشد و اختلاف آنها در کارگاه مربوطه حل نشود، کارگر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه مراجعه و دادخواست خود را تنظیم و ثبت می کند.
وی افزود: کارگر پس از حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه، ابتدا به واحد مشاوره تنظیم دادخواست مراجعه و پس از کسب اطلاعات و آگاهی های لازم به تنظیم و ثبت دادخواست خود اقدام می کند.
به گفته داداشی از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 587 مورد پرونده و دادخواست شکایت به هیات های تشخیص و حل اختلاف کارگر و کارفرما وارد شده که با تعدادی از پرونده هایی که از سال گذشته نیز وجود داشته در مجموع 3 هزار و 18 رای توسط هیات های تشخیص و حل اختلاف صادر شد.
وی در ادامه هیات حل اختلاف را دومین مرحله رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد و گفت: پس از آنکه رای هیات تشخیص صادر و به طرفین پرونده ابلاغ شد، هر یک از طرفین کارگر و کارفرما 15 روز از تاریخ دریافت رأی فرصت دارند نسبت به آن اعتراض کنند و در این مرحله پرونده به هیات حل اختلاف ارجاع داده می شود.
به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری از ابتدای امسال تاکنون تعداد 644 رای توسط هیات حل اختلاف داده شده است که 315 تا به سازش انجامید.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و 10 هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.
1970/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی