پرستاری از شریف‌ترین رشته‌ها است


پرستاری از شریف‌ترین رشته‌ها است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: پرستاری در زمره مهمترین و شریف‌ترین رشته‌ها قرار دارد.

پرستاری از شریف‌ترین رشته‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) در همایش تکریم از پرستاران مدافعان حرم که در سالن همایش‌های صدرای این دانشگاه برگزار شد، گفت: رشته پرستاری و پزشکی در زمره مهمترین و شریف‌ترین رشته‌ها قرار دارند که این مساله به نوبه خود بسیار مهم است و باید به آن پرداخته شود، زیرا در بیشتر مشاغل بویژه صنعتی، در قبال هر خدمت ارائه شده فورا مبلغ آن دریافت می شود، موضوعی که در پزشکی و از همه مهمتر پرستاری، صدق نمی‌کند.

وی با اشاره به جایگاه پرستاری در عرصه خدمت رسانی، ادامه داد: در زمانیکه بیماری، ناله‌های درد سر داده و برای نجات جانش حاضر است همه زندگی خود را بدهد، پرستار با مراقبت و تسکین درد‌های وی شبانه روز تلاش می‌کند آن هم بدون محاسبه مبلغ تک به تک این خدمات، بنابر این پرستاری حلقه اصلی و جدی این سیر خدمت رسانی بویژه در حوزه بهداشت و درمان است که همه تلاشش را وقف رسیدگی به بیماران، شفای آن‌ها و تسکین دردهایشان می‌کند، موضوعی که لبخند شادی را بر چهره همراهان و خود بیماران می‌نشاند و همین لبخند به خاطر بهبودی بیمار، خشنودی قلبی همان پرستار را به همراه می‌آورد و در واقع پرستاران جهادگران جهاد فی سبیل الله هستند.

جلالی افزود: خدارا شاکریم که به عنوان پزشک و پرستار وارد این شغل شده ایم و قطعا خدا این توفیق را نصیبمان کرده است. از سوی دیگر خداوند به بنده‌های عزیزترش درد و رنج هم می‌دهد و به همین علت است که میگویند، بیماران بواسطه درد و سختی بیماری که تحمل میکنند، به خدا نزدیکترند و چه نصیبی بهتر اینکه در لباس سپید پزشکی و پرستاری دنبال تسکین این درد‌ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از بیماران ارتباطشان با خداوند بیشتر است، ادامه داد: بیماری به واسطه درد و رنج و سختی‌ای که تا رسیدن به بهبودی تحمل می‌کند، به نوعی با خدا بیشتر سر و کار دارد و در واقع به پروردگار به واسطه چنین پیش‌آمدی نزدیک است و در چنین شرایطی پرستار بی‌وقفه و شبانه‌روز برای بهبودی وی تلاش می‌کند، بارها دیده شده شاید با بیشتر از 98 درصد موارد بعد از تسکین بهبودی بیماران همه زحمات خدمات را فراموش می‌کنند و حتی به یاد نمی‌آورند که فضایی را که پشت سر گذاشته‌اند، چگونه بوده است. در حالی که پرستار همه این خدمات را بی‌وقفه انجام می‌دهد تا باز هم بیماران به بهودی کامل دست یابند، علاوه بر آن در میان این خدمت‌رسانی بیمارانی هستند از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، پاسداران، بسیجیان، نظامیان و جانبازان که واقعا از اقشار ارزشمند انقلاب اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) افزود: در میان بسیجیان، پاسداران و نظامیان افرادی هستند که زیارت امام هشتم برایشان آرزو شده و عاشق پابوسی آن حضرت هستند، اما به واسطه بیماری و عارضه‌ای که برایشان پیش آمده نمی‌توانند این زیارت را انجام دهند. افرادی که در میانشان حتی جانبازان و مصدومانی هستند که هم‌اکنون کهولت سن پیدا کرده‌اند و در معارف دینی ما هر خدمتی که برای تسکین درد‌های افراد به ویژه بیماران انجام می‌دهیم اسمی غیراز عبادت ندارد، حتی شأن و جایگاه پرستاری به قدری بالا است که می‌گویند ۷۰ سال عبادت است که یکی از عابدان بزرگ می‌گوید ۷۰ سال عبادات را کنار می‌گذارم برای اینکه یک شب خالصانه و بخاطر رضای خداوند و خلق خدا پرستار شوم.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان جامعه پزشکی و پرستاری به ویژه در حوزه فعالیتمان سعی کنیم حرفه‌ای‌تر باشیم، ادامه داد: پرستاری چارچوب‌های خاص خود را دارد و حرفه‌ای بودن و رسیدن به مهارت خاص آن همانند حرفه‌ای شدن در بازی‌های فوتبال و یا بستن قرارداد‌های نجومی نیست. بلکه یکی از مهمترین محور‌های اصلی آن رعایت اخلاق حرفه‌ای در سلامت و درمان به طور همه‌جانبه است یعنی در مجموع پرسنلی به کارکنان و همه همکاران احترام بگذاریم و آن را جدی بگیریم و این تکریم باید نسبت به همراهان و خود بیماران هم بیشتر صدق کند، زیرا به طور کلی در این حوزه تکریم پزشک و پرستار و بیمار حلقه‌های متصل به یک زنجیره هستند و ادای این احترام به عنوان رکن جدی باید در نظر گرفته شود و پرستاران انقلابی در جهت انتقال سازمانشان و به کمال رسیدن خود و شأن و جایگاهشان باید شبانه‌روزی تلاش کنند.

گفتنی است مراسم جشن روز پرستار با برگزاری برنامه‌های شاد و تجلیل از ۳۰ تن از پرستاران برتر دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله عج پایان یافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403