کارگاه آموزشی مهارت افزایی ویژه سربازان در سروآباد برگزار شد


کارگاه آموزشی مهارت افزایی ویژه سربازان در سروآباد برگزار شد

سنندج - ایرنا - جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد با هدف توانمند سازی سربازان وظیفه و آشنایی با فعالیت های کشاورزی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مهارت افزایی در این شهرستان کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جهاد کشاورزی سروآباد روز چهارشنبه در این کارگاه آموزشی گفت: در راستای افزایش اثر بخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی سربازان وظیفه، تفاهم نامه مهارت آموزی بین جهاد کشاورزی با ستاد نیروهای مسلح منعقد شده است.
مجید قاسمی نژاد اظهار داشت: در راستای اجرای این تفاهم نامه، یک کارگاه آموزشی 9 روزه برای آموزش و توانمند سازی سربازان وظیفه سپاه سروآباد با همکاری سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شده است.
رئیس جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در این کارگاه آموزشی سربازان وظیفه، مهارت های شغلی در بخش کشاورزی را فرا گرفته و در پایان دوره گواهینامه مهارت دریافت می کنند تا در آینده در حرفه‌ کشاورزی توانمند شده مشغول کار شوند.
وی اضافه کرد: در این دوره سه مهارت شغلی گوسفند داشتی، گاو شیری و زنبورداری برای سربازان وظیفه برگزار می شود و در هر دوره شغلی 30 نفر از سربازان وظیفه مهارت های لازم را فرا می گیرند.
قاسمی نژاد افزود: مرحله اول این کارگاه آموزشی در 2 بخش تئوری و عملی در حال برگزاری است که بخش تئوری بمدت هفت روز در سالن شهید مرادی سپاه سروآباد و بخش عملی بمدت 2 روز در یکی از دامداری های شهرستان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: مرحله اول این کارگاه آموزشی از 22 دی آغاز و 29 همین ماه نیز به پایان می رسد و مرحله دوم مربوط به آشنایی با نحوه پرورش گاو شیری است بهمن امسال و مرحله سوم ویژه حرفه زنبورداری اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
براساس تفاهم نامه مهارت آموزی سربازان وظیفه مابین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح بیش از 500 مهارت شغلی در بخش کشاورزی به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود و سربازان وظیفه می‌توانند در مراکز مرتبط مهارت‌های لازم را فرا گرفته و در پایان دوره گواهینامه مهارت دریافت کرده تا در آینده در حرفه‌ کشاورزی توانمند شده صاحب شغل شوند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری