قرص کورکوما (Curcuma) قرص زردچوبه چیست و به چه منظور مصرف می شود؟


قرص کورکوما (Curcuma) یا قرص زردچوبه حاوی زردچوبه است و برای حفاظت از کبد و درمان سوء هاضمه و کم کردن درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده صحیح از این دارو عارضه جانبی خاصی هم ندارد. زردچوبه از زمان قدیم به عنوان یک ماده طبیعی ضد التهاب شناخته شده است. خیلی … نوشته قرص کورکوما (Curcuma) قرص زردچوبه چیست و به چه منظور مصرف می شود؟...

قرص کورکوما (Curcuma) قرص زردچوبه چیست و به چه منظور مصرف می شود؟
قرص کورکوما (Curcuma) یا قرص زردچوبه حاوی زردچوبه است و برای حفاظت از کبد و درمان سوء هاضمه و کم کردن درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده صحیح از این دارو عارضه جانبی خاصی هم ندارد.

زردچوبه از زمان قدیم به عنوان یک ماده طبیعی ضد التهاب شناخته شده است. خیلی از بیماری هایی که بدن با آن درگیر هستند به دلیل کمبود انتی اکسیدان و ضد التهاب در بدن هستند. به صورت معمول میزان 1.5 تا 3 گرم زردچوبه به صورت روزانه باید مصرف کرد تا از مزایای خاص آن بهره مند شد. این ماده غذایی را به هنگام طبخ غذا به آن اضافه می کنند اما بهترین روش برای مصرف زردچوبه به صورت خام است. به این منظور می توان یک سوم قاشق چای خوری زردچوبه را با آب ولرم مخلوط کرد و میل کرد.

بعضی از خواص زردچوبه عبارتند از :

بهبود آرتروز پیشگیری از سرطان کنترل دیابت کاهش سطح کلسترول خون تقویت سیستم ایمنی بدن التیام دادن به زخم کنترل وزن پیشگیری از آلزایمر بهبود گوارش

در صنایع داروسازی از زردچوبه، نوعی داروی گیاهی به نام قرص کورکوما یا قرص زردچوبه تهیه می کنند. قرص زردچوبه نوعی پاک کننده طبیعی کبد است و خون را تصفیه می کند و به گردش بهتر خون هم کمک می کند.

قرص کورکوما (Curcuma) قرص زردچوبه چیست و به چه منظور مصرف می شود؟

قرص کورکوما

کوکوما دارای زردجوبه است و برای محافظت از کبد و درمان سوء هاضمه و اختلالات صفراوی مورد استفاده قرار می گیرد. کورکومین Curcumin یکی از مواد موثر زردچوبه است که مسئول رنگ زرد این پودر می باشد، این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی است و باعث ختثی کردن رادیکال های آزاد می شود. این داروی گیاهی اثر ضد التهابی هم دارد و می تواند باعث تسکین دردها مفصلی بشود. باید توجه کنید که افرادی که سنگ کلیه دارند باید زردچوبه زیاد مصف نکنند زیرا میزان اسید اگزالیک ادرار را بالا می برد.

هر قرص زردچوبه حاوی 450 میلی گرم پودر ریزوم زردچوبه و 50 میلی گرم عصاره زردچوبه است و هر جعبه از این دارو حاوی 50 عدد قرص کورکوما می باشد.

موارد مصرف، عوارض و تداخل دارو نام های تجاری دارو

موارد مصرف : درمان سوء هاضمه و اختلالات صفرای

عوارض این دارو : در صورت مصرف صحیح، عارضه جانبی خاصی ندارد. در موارد خاصی ممکن است حالت تهوع و استفراغ ایجاد شود

تداخل دارویی : داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت مانند آسپرین، کلوپیدوگرل، هپارین، انوکساپارین، وارفارین

دوز مصرف دارو و نحوه مصرف این دارو

مقدار دقیق مصرف این دارو بهتر است توسط پزشک مشخص شود. به صورت معمول روزانه یک عدد قرص به همراه غذا مصرف شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص کورکوما

استفاده از قرص کورکوما هنگام بارداری ممکن است باعث خونریزی شود و بهتر است مصرف نشود مصرف دارو برای افراد زیر 12 سال مناسب نمی باشد. اگر در دوران شیردهی هستید، تنها با دستور پزشک مصرف کنید. مصرف این دارو 2 هفته قبل از جراحی باید متوقف شود. اگر التهاب معده، کبد و اثنی عشر دارید این دارو را مصرف نکنید. مصرف قرص کورکوما را 2 هفته قبل ز عمل جراحی قطع کنید. مصرف این قرص برای افرادی که مبتلا به انسداد کیسه صفرا، بیماری قلبی و بیماری صرع هستند توصیه نمی شود. بیشتر : زردچوبه را با چه مواد غذایی ترکیب کنیم تا خاصیت بیشتری داشته باشد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی