دیدار مقام فرانسوی با مراجع شیعه نجف اشرف


دیدار مقام فرانسوی با مراجع شیعه نجف اشرف

وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به نجف اشرف با مراجع شیعه در این شهر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العرب، « ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته (سه شنبه 25 دی) وارد نجف اشرف شد؛ وی اولین مسئول فرانسوی در این سطح است که به این شهر مذهبی عراق سفر کرده است.

لودریان در این سفر دو روزه خود با مراجع شیعه نجف از جمله آیت الله «محمد سعید حکیم» دیدار کرده است؛ همچنین از حرم امام علی (علیه السلام) اولین امام شیعیان دیدن کرده است.

این وزیر فرانسوی همچنین با آیت الله«سید علی سیستانی» مرجعیت شیعیان دیدار کرد. آیت الله سیستانی نقش تاثیرگذاری در سیاست عراق دارد و فتوای «جهاد کفایی» برای مبارزه با داعش در عراق یکی از مهمترین فتواهای وی است و در نتیجه این فتوا دهها عراقی برای مقالبه با عناصر داعش بسیج شدند و در کنار ارتش و نظامیان عراق توانست بخش اشغال شده عراق را آزاد کنند.

منابع عراقی درباره سفر لودریان به نجف اعلام کردند: این سفر وزیر امور خارجه فرانسه برای تسهیل در رساندن فرانسه به بازار سرمایه گذاری عراق انجام گرفته است.

لودریان در کنفرانس مطبوعایت پس از دیدار با محمد سعید حکیم گفت: فرانسه از روح اعتدالی که مراجع نجف اشرف از آن برخوردارند، بسیار سپاسگزار است و ما فتوای مرجعیت دینی را که توانستند مردم عراق را برای مقابله با تروریسم داعش بسیج کند، می ستاییم.

وی تاکید کرد: او نخستین وزیر امور خارجه فرانسه است که به نجف اشرف سفر می کند.

نجف اشرف یکی از مهمترین شهرهای مقدس شیعیان در جهان است و مقر نفوذ سیاسی مهم در عراق از سال 2003 و سرنگونی رژیم بعث عراق به شمار می آید.

لودریان روز دوشنبه(24 دی) با «برهم صالح» رئیس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دیدار کرد، پیش از این برای دیدار با «مسعود بارزانی» و «نچیروان ادریس بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و «مسرور بارزانی» مشاور شورای امنیت کردستان به این اقلیم سفر کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی