موارد مصرف ژل آداپالن برای درمان آکنه + عوارض


ژل آداپالن (Adapalene) یکی از داروهای درمان‌کننده آکنه است که آکنه‌های خفیف تا متوسط را کاهش می‌دهد. قرمزی و خشکی پوست از عوارض مصرف روزانه ژل آداپالن است. با روژان در ادامه همراه شوید. جوش صورت یا همان آکنه از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی ممکن است بروز کند. این عارضه به صورت دانه‌های قرمز رنگ و یا دانه‌های سرسفید و سرسیاه بر روی پوست صورت...

ژل آداپالن (Adapalene) یکی از داروهای درمان‌کننده آکنه است که آکنه‌های خفیف تا متوسط را کاهش می‌دهد. قرمزی و خشکی پوست از عوارض مصرف روزانه ژل آداپالن است. با روژان در ادامه همراه شوید.

جوش صورت یا همان آکنه از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی ممکن است بروز کند. این عارضه به صورت دانه‌های قرمز رنگ و یا دانه‌های سرسفید و سرسیاه بر روی پوست صورت ظاهر می‌شود. برای برطرف کردن جوش‌های صورت می‌توانید از روش‌های خانگی (که در انتهای همین مقاله ذکر شده است) و یا داروهای تجویزی توسط پزشک، استفاده کنید. لازمه بهبود این عارضه، شستشوی مرتب پوست با شوینده های ملایم و استفاده از کرم و یا ژل هایی است که پزشک با توجه به نوع و میزان ضعف و شدت آکنه، برایتان تجویز می‌کند. ژل موضعی آداپالن یکی از داروهایی است که به منظور بهبود آکنه‌های پوستی تولید و استفاده می‌شود. البته توجه کنید که موثر بودن این دارو در برطرف کردن آکنه‌ها، نباید شما را ترغیب به استفاده خودسرانه از آن کند. در ادامه با این دارو و چگونگی مصرف آن، بیشتر آشنا می‌شوید.

ژل موضعی آداپالن چیست؟

ژل آداپالن یکی از داروهای درمان‌کننده آکنه است که آکنه‌های خفیف تا متوسط را کاهش می‌دهد. این دارو به پوست کمک می‌کند تا خود را دوباره تجدید کند. در اثر استفاده از این دارو ممکن است در هفته‌های اول آکنه‌ها شدیدتر شوند، اما جای نگرانی نیست زیرا بعد از مدتی علائم بهبودی در پوست مشاهده می‌شود. ممکن است در ۴ هفته ابتدای مصرف، دچار خارش، التهاب و قرمزی پوست شوید که کاملا طبیعی است.

موارد مصرف ژل آداپالن برای درمان آکنه + عوارض

نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های تجاری Vesanoid
موارد مصرف درمان آکنه
عوارض قرمزی و خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و احساس سوزش خفیف
تداخل دارویی در این خصوص با پزشک مشورت شود

مقدار و نحوه مصرف ژل آداپالن

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک و با توجه به میزان شدت و ضعف آکنه، تعیین گردد. ژل موضعی آداپالن معمولا یک بار در روز استفاده می‌شود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا پوست شما بهبود یابد. قبل از استفاده از این ژل، ابتدا پوست را شسته و خشک کنید و سپس دست‌های خود را شسته و یک لایه نازک از ژل را روی پوست، قرار دهید. توجه داشته باشید که تشدید آکنه ممکن است در طی هفته‌های اول درمان رخ دهد و این موضوع نباید دلیلی برای متوقف کردن درمان باشد. ممکن است چند هفته طول بکشد تا آکنه شما بهبود یابد.
موارد مصرف ژل آداپالن برای درمان آکنه + عوارض

نکاتی که در رابطه با مصرف ژل آداپالن باید بدانید

اگر علائم پوستی شما در طول ۸ تا ۱۲ هفته استفاده از این دارو بهبود نیافت، با پزشک خود تماس بگیرید. از این دارو در نواحی چشم، بینی و دهان استفاده نکنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید دارو را به طور منظم و طبق دستور پزشک، مصرف کنید. هیچ‌گاه خودسرانه از این دارو برای بهبود پوست کودک، استفاده نکنید. اگر با مصرف این دارو دچار قرمزی و سوزش مداوم می‌شوید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. در صورتیکه سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل اگزما داشته‌اید، قبل از مصرف این ژل با پزشک مشورت کنید. هر نوع سابقه حساسیت دارویی که داشته‌اید، با پزشک در میان بگذارید.
فهرست تمامی داروهایی که در حال استفاده از آن هستید را در اختیار پزشک، قرار دهید. چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را از دست دادید، به محض اینکه بخاطر آوردید، آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک می‌باشید از مصرف آن صرف نظر کنید. برای جبران نوبت از دست رفته نوبت بعدی را دو برابر نکنید. در صورت بروز عوارض پوستی مصرف مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید. شاید نیاز به تغییر دارو داشته باشید. مصرف بیش از اندازه این دارو اصلا توصیه، نمی‌شود. استفاده از ژل موضعی در مقادیر بالاتر نسبت به مقدار توصیه شده، سریع‌تر عمل نکرده و ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی، ایجاد کند. دارو را روی نواحی آسیب‌دیده یا تحریک شده پوست مثل آفتاب سوختگی، استفاده نکنید. طی درمان با این دارو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تخت‌های برنزه، اجتناب کنید. همچنین وقتی در خارج از منزل هستید لباس محافظ و کرم ضدآفتاب (SPF 30 یا بالاتر)، استفاده کنید.
مصرف ژل موضعی آداپالن در بارداری، باید با احتیاط باشد. طی درمان با این دارو از شوینده‌های ملایم استفاده کنید تا از تحریک پوست، جلوگیری شود. مصرف این دارو برای افراد زیر۱۲ سال، توصیه نمی‌شود. طی درمان با این دارو از مصرف سایر داروهای پوستی حاوی گوگرد، رزورسینول یا اسید سالیسیلیک، خودداری کنید. همچنین از سایر محصولات پوستی که می‌توانند باعث تحریک شوند (مانند صابون‌های خشک کننده، شامپوها یا پاک‌کننده‌های پوست، رنگ مو یا مواد شیمیایی دائمی، موم یا محصولات پوستی حاوی الکل)، پرهیز کنید. در صورتیکه با مصرف ژل آداپالن دچار قرمزی، سوزش و خارش پوست شدید، از ادامه مصرف آن صرفنظر کنید.

درمان آکنه‌های پوستی با روش‌های خانگی

برخی روش‌های خانگی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها آکنه‌های پوستی را بهبود بخشید.

منبع

موارد مصرف ژل آداپالن برای درمان آکنه + عوارض

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات