هنوز 1000 مدرسه شهرستان‌های استان تهران وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند


هنوز  1000 مدرسه شهرستان‌های استان تهران وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند

استاندار تهران گفت: 1000 مدرسه شهرستان‌های استان تهران هنوز وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، امروز در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم اظهار کرد: توسعه، رشد و حرکت همه جوامع برای رسیدن به هدف مطلوب است و اگر می‌بینیم که بعضی از کشورها حفاظ و دایره‌ای ایجاد کردند که مردم در آن از نعمات زندگی و ظرفیت‌های خدادادی بهتر بهره‌مند می‌شوند به این دلیل است که از دانش و دانایی بهره‌مندند.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی هر کشوری درگاه و گذرگاه رسیدن به ابعاد توسعه است، افزود: کسانی که مخاطب این نظام آموزشی هستند در طلایی‌ترین مقطع سنی هستند و زیر ۸ سالگی، طلایی‌ترین زمان آموزشی است.
محسنی بندپی ادامه داد: نباید در تعلیم و تربیت فقط به دنبال القای تئوری باشیم بلکه باید به تربیت فکر کنیم و به چگونه زیستن توجه کنیم.
وی به تخریب ژاپن در جنگ با آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: ژاپن دو راهبرد را در کشورش برای پیشرفت مورد توجه قرار داد که شامل «توجه به آموزش و پرورش و نظام معلمی» و «تقویت کار فوق‌العاده و گروهی» بوده است.
استاندار تهران با تأکید بر اینکه مهمترین رکن توسعه هر کشوری نیروی انسانی است، گفت: ترس دشمن از دستاوردهای انرژی هسته‌ای بیشتر از نفت و گاز است.
وی با بیان اینکه یکی از خلأها در نظام آموزشی نبود شوراهای آموزش و پرورش بود که از سال ۷۲ مصوب شد، افزود: اگر از تمام ظرفیت‌های قانون شوراها استفاده شود به اهداف مورد نظر می‌رسیم.
محسنی بندپی تصریح کرد: اگر شهردار در منطقه ۲۲ مجوز ساخت و ساز را بدون در نظرگرفتن فضای آموزشی می‌دهد باید مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد که بی‌اعتنا به نظام آموزشی است.
وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ مدرسه شهرستان‌های استان تهران هنوز وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند، اظهار کرد: آیا باید حادثه‌ای پیش آید تا تکانی بخوریم؟
استاندار تهران تصریح کرد: در استان تهران بیش از ۱۲ هزار کلاس درس کمبود داریم که باید کار فوق‌العاده‌ای را در این خصوص در آموزش و پرورش شاهد بود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در چند سال اخیر قدم‌های خوبی در آموزش برداشته است و معوقات را تا آنجا که توانستند پرداخت کردند و می‌کنند و باید سرعت دهیم و اقدامات ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403