از دستگیری تاجران سیاه تا مرگ کالاهای قاچاق


از دستگیری تاجران سیاه تا مرگ کالاهای قاچاق

مروری بر 3پرونده که با ورود دستگاه قضایی و پلیس در مشهد به نتیجه رسید


شهرآرا آنلاین - سیرجانی | روز گذشته مشهد آبستن حوادث و رویدادهایی بود که با اقدام بموقع پلیس و دستگاه قضایی تعدادی متهم که سودای پولدار شدن را با سوزاندن جان جوانان داشتند، دستگیر و چندین تن کالای قاچاق معدوم شد. همچنین مأموران جلوی فوت یک راننده حادثه‌ساز را نیز گرفتند.

دستگیری تاجران سیاه

سوء‌مدیریت خانواده و تنوع مواد‌مخدر این روزها بازار مصرف مواد‌افیونی را افزایش داده به نوعی که سن اعتیاد را به دوران نوجوانی کشانده است. البته در این حوزه تاکنون اقدامات زیادی از سوی سازمان‌‌ها و نهادهای ذی‌ربط انجام شده اما طبق شواهد موجود در سطح جامعه بازخورد مثبتی نداشته است با همین اوصاف نمی‌توان این اقدامات را از ریشه به باد نقد گرفت و تأثیراتش را هم انکار کرد.یکی از راه‌های موثر در حوزه مبارزه با موادمخدر کوتاه کردن دست واسطه‌گران افیونی است که از چندسال پیش اقداماتی در همین حوزه در سطح مشهد شکل گرفته و توزیع کنندگان بسیاری نیز دستگیر و روانه زندان شده‌اند. روز گذشته مرحله دیگری از همین طرح‌های ضربتی در مشهد به اجرا درآمد و مأموران پلیس موفق به دستگیری 24واسطه‌گر توزیع مواد‌مخدر و جمع‌آوری 325معتاد متجاهر شدند. در این عملیات پاک‌سازی مقادیری مواد‌مخدر از نوع تریاک، شیشه و هروئین نیز کشف و ضمیمه پرونده متهمان شد.

از دستگیری تاجران سیاه تا مرگ کالاهای قاچاق

حذف کالای کثیف

بعد از قاچاق موادمخدر عامل دیگری که حال این روزهای اقتصاد کشور را با چالش مواجه ساخته قاچاق کالاست. قاچاق کالا نه‌ تنها مانع ثبات مالی در حوزه اقتصادی می‌شود بلکه عرصه و تولیدات داخلی کشور را با چالش مواجه می‌کند.در این حوزه نیز تاکنون اقدامات زیادی شکل گرفته اما همچنان می‌توان افرادی را پیدا کرد که با زیر پا گذاشتن قانون همچنان دست به این جرم می‌زنند. معدوم‌سازی کالای قاچاق یکی از روش‌هایی است که حساب کار را دست قاچاقچی می‌دهد و این پیام را برای دیگر مجرمان می‌رساند که قانون مجدانه پای مقابله با قاچاق ایستاده است. معدوم‌سازی 5تن کالای قاچاق در مشهد یکی دیگر از مراحل مبارزه با قاچاق در این شهر بود که روز گذشته طی دستور قضایی به اجرا در آمد.در میان این کالاها که 2میلیارد ریال ارزش مالی داشت از خوراکی‌های غیربهداشتی به چشم می‌خورد تا پوشاک و کیف.

از دستگیری تاجران سیاه تا مرگ کالاهای قاچاق

واژگونی در بامداد

هنگامی که حرف از بی‌توجهی می‌شود ذهن به سمت رانندگی و اجرای قوانین آن می‌رود. عده‌ای با جدی گرفتن توصیه‌های عوامل راهنمایی و رانندگی علاوه بر ایجاد فضایی بدون حادثه در معابر شرایط را برای دیگران نیز امن می‌سازند که البته افرادی هم می‌توان یافت که نه تنها حق دیگران بلکه با کوتاهی و بی‌مبالاتی حق خود را از داشتن یک زندگی سالم سلب می‌کنند.سرعت بالا، بی‌توجهی به جلو، خواب‌آلودگی، کل‌کل‌های رانندگی، دوردورهای بی‌هدف و ‌رعایت نکردن حق تقدم از دسته علت‌هایی است که این روزها پای حوادث دلخراش و خونینی را به سطح خیابان‌های شهر مشهد بازکرده است. بامداد روز گذشته حادثه‌ای خونین برای چندمین بار در بلوار وکیل‌آباد به وقوع پیوست که در آن یک دستگاه خودرو سواری پس از برخورد با گارد ریل این معبر واژگون شد. در اثر این سانحه رانندگی راننده سواری مصدوم که با اقدام بموقع عوامل امدادی از اتاق به هم پیچیده شده خودرواش رها‌سازی و به بیمارستان منتقل شد.

از دستگیری تاجران سیاه تا مرگ کالاهای قاچاق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا