خبر جدید از کانال مالی ویژه اروپا با ایران


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir/)؛ ­لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ­لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت منابع می گویند انتظار می رود کانال مالی ویژه اروپا با ایران طی دو تا سه هفته آینده ثبت شود. این کانال در فرانسه ثبت می شود و یک بانکدار بلندپایه آلمانی مدیریت آن را برعهده خواهد داشت. انتظار می رود انگلیس به عنوان سهام دار به این جمع ملحق شود. چندین کشورمی گویند امیدوارند شرکت های داخلی در این طرح مشارکت کنند. در نتیجه برخلاف برنامه ریزی قبلی، در نشست دوشنبه هفته آینده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیمی در مورد ایران و کانال پرداخت های مالی اتخاذ نمی‌شود. پیش نویس این نشست هنوز بین وزرا توزیع نشده و منتظر کانال ویژه مالی با ایران هستند. اما احتمالا این تصمیم در یک نشست بدون حضور وزاری امور خارجه در هفته‌های آینده اتخاذ می شود.
یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا هم اکنون تایید کرد تصمیم گیری درباره ایران به زمان ثبت و آغاز به کار کانال مالی موکول می شود. بنابراین پس از این اتفاقات، تصمیم گیری درباره ایران و کانال ویژه مالی بلافاصله تایید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار