ترامپ قصد دارد بر واردات خودروهای اروپایی تعرفه گمرکی اعمال کند


سناتور آمریکایی می گوید ترامپ مایل است تعرفه های گمرکی بر واردات خودروهای اروپایی اعمال کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک سناتور نزدیک به رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ قرار است در مورد اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر خوردهای اروپایی که وارد آمریکا می شوند تصمیم گیری کند. این اقدامی است که ممکن است اتحادیه اروپا را برای پذیرش توافق تجاری جدید با واشنگتن تشویق کند.

چارلز گرسلی که ریاست کمیسیون مالی سنا را بر عهده دارد در این باره گفت من فکر می کنم رئیس جمهور تمایل دارد که تعرفه های گمرکی را بر واردات خودروهای اروپایی اعمال کند. این تعرفه ها اروپا را بسیار نگران کرده است. این می تواند راهی برای کشاندن آنها به سوی مذاکره باشد.
دونالد ترامپ در ماه ژوئیه سال گذشته پذیرفت در دوره ای که آمریکا و اتحادیه اروپا راههای تقویت روابط تجاری خود را مانند لغو تعرفه های گمرکی محصولات صنعتی به غیر از خودرو بررسی می کنند ، آمریکا بر واردات خودروهای اروپایی تعرفه گمرکی اعمال نکند.
رئیس جمهور آمریکا چندین بار تهدید کرده است که تعرفه گمرکی 25 درصدی بر واردات خودروهای اروپایی اعمال خواهد کرد. وی در ماه دسامبر اعلام کرد در صورتی که مذاکرات با اتحادیه اروپا خوب پیش نرود این تعرفه ها یک گزینه محسوب می شوند.
سیسیلیا مالمستروم کمیسر تجاری اتحادیه اروپا که مذاکرات اتحادیه اروپا با آمریکا را برعهده دارد هفته گذشته بار دیگر با رابرت لایتزر نماینده تجاری آمریکا دیدار کرد. مالسمتروم در این دیدار گفت اروپا نخواهد پذیرفت طبق خواسته واشنگتن مسئله کشاورزی را هم در مذاکرات تجاری خود جای دهد.
چارلز گرسلی که به طور مرتب با دونالد ترامپ و رابرت لایتزر دیدار می کند اعلام کرد مطرح شدن مسائل کشاورزی در این مذاکرات اهمیت دارد. وی گفت از اعمال تعرفه های گمرکی احتمالی بر واردات خودروهای اروپایی خوشحالی نیست اما به نظر می رسد این تعرفه ها ابزاری موثر در مذاکرات تجاری آمریکا با چین، کانادا و مکزیک بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد