تأکید بر ضرورت وجود نگاه ویژه‌ به چهارمحال و بختیاری


تأکید بر ضرورت وجود نگاه ویژه‌ به چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید نگاه ویژه‌ای به چهارمحال و بختیاری شود، گفت: به‌علت کاهش نزولات آسمانی، چهار دشت این شهرستان ممنوعه بحرانی شده است.

به گزارش ایسنا،«خدیجه ربیعی» 27 دی‌ماه در شورای اداری شهرستان بروجن‌ که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون بیشترین مشکلات معیشت کشور مربوط به کشاورزان است در حالی که با تلاش کشاورزان بود که کشور به خودکفایی رسید.

وی افزود: ایجاد سایت‌های گلخانه‌ای با توجه به پتانسیل شهرستان و اشتغالزایی مناسب و ایجاد مجتمع‌های دامپروری از ضروریات این شهرستان است.

ربیعی ادامه داد: سد امام قیس بیش از ۱۵ سال قدمت دارد که لازم است اعتباراتی از بخش آبخیزداری به این پروژه تخصیص یابد تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که باید نگاه ویژه‌ای به چهارمحال و بختیاری شود، گفت: به‌علت کاهش نزولات آسمانی، چهار دشت این شهرستان ممنوعه بحرانی شده است.

این نماینده مجلس گقت: میوه‌جات این شهرستان بسیار مرغوب تولید می‌شود که امکان صادرات را دارند اما متأسفانه میوه‌ها در مهرماه از باغداران به قیمت ارزان خریداری و ذخیره می‌شود.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری قطب کشاورزی و دامپروری است.

«علی کاظمی» خاطرنشان کرد: در این سال‌ها طرح‌های خوبی در بخش کشاورزی عملیاتی شده است، امید است با اختصاص اعتبارات ملی و استانی، طرح‌هایی که حدود ۱۱ سال آغاز شده‌اند به اتمام برسند تا مردم بتوانند نتایج را ملموس‌تر مشاهده کنند.

وی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری قطب اول تولید آبزیان در کشور است، هم‌چنین صنعت دام و طیور در استان وجود دارد.

کاظمی ادامه داد: حوزه آبزیان دارای چارت سازمانی نیست که لازم است پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: طی سال‌های گذشته به کشاورزان خسارت‌های بسیاری در بحث خشکسالی وارد شد و کمک‌هایی در این زمینه به کشاورزان صورت نگرفت.

وی با اشاره به این‌که الگوی تغییر کشت در استان مدنظر قرار گرفت، تصریح کرد: گندم با موسیر، گل محمدی و سیر جایگزین شده که لازم است برای خرید تضمینی و بازاریابی محصولات تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، نماینده برخی کشاورزان مشکلات خود در زمینه شهرک‌های گلخانه‌ای، بیمه کشاورزان، احیای قنوات، کاهش سفره‌های آب زیرزمینی، ممنوعه شدن دشت‌ها و پرداخت تسهیلات مطرح کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»