رانا کارکرده یا تیبا و 405 صفر؟


رانا کارکرده یا تیبا و 405 صفر؟

رانا کارکرده قیمتی حدود 26 تا 38 میلیون تومان دارد، خودرویی اصیل که از نظر کارشناسان از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارد. اما با همین حدود قیمت می‌توان تیبای صندوقدار یا هاچ‌بک صفر هم خرید.

خرید یک خودروی کارکرده کار راحتی نیست، به خصوص زمانی که با همان میزان بودجه بتوانیم یک خودروی صفر در مدل دیگری خریداری کنیم. از آنجایی که عمده معاملات بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم حدودا کمتر از 35 تا 38 میلیون تومان است، در این گزارش به بررسی خرید رانا دست دوم یا تیبا و 405 صفر، مقایسه این سه خودرو و قیمت‌ فروش آن‌ها در سایت دیوار می‌پردازیم.

تیبا رانا کارکرده یا تیبا صفر

رانا کارکرده قیمتی حدود 26 تا 38 میلیون تومان دارد، خودرویی اصیل که از نظر کارشناسان از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارد. اما با همین حدود قیمت می‌توان تیبای صندوقدار یا هاچ‌‌بک صفر هم خرید. مثلا در سایت دیوار خرید رانا دست دوم مدل 1393 مشکی با 70 هزار کیلومتر کارکرد اما در حد نو با کلیه امکانات از قبیل لوازم مصرفی نو، لاستیک 205 نو و باتری تو به قیمت 33 میلیون تومان آگهی شده است. در عین حال در این سایت تیبا 2 صفر کیلومتر سفید آماده تعویض پلاک 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. هزینه‌های تعویض پلاک نیز به عهده مشتری خواهد بود.

حقیقت این است که تیبا، گرچه اولین خودروی ملی به حساب می‌آید اما از نظر پیدا شدن قطعات هنوز در حد رانا نیست. از سوی دیگر با توجه به اینکه تیبا جایگزین پراید بود و رانا با الگوبرداری از 206 ساخته شد، این دو خودرو کاملا از نظر فنی با یکدیگر متفاوت هستند. مثلا موتور رانا 4 سیلندری 16 سوپاپه اما موتور تیبا هاچ‌بک 4 سیلندری 8 سوپاپه است. از سوی دیگر حداکثر قدرت، حجم موتور، حجم باک و حداکثر سرعت رانا بیشتر از تیبای سایپا است. در واقع تیبا و رانا در رقابت بین سایپا و ایران خودرو به بازار آمد که به نظر می‌رسد تا به اینجای کار ایران خودرو پیروز میدان بود. البته هنگام خرید خودروی کارکرده نیز باید به چند نکته از قبیل سلامت آن دقت داشت.

رانا کارکرده یا 405 صفر

حالا نوبت به مقایسه رانا کارکرده و 405 صفر می‌رسد. 405 خودرویی است که دو دهه از فعالیت آن در جاده‌ها می‌گذرد و شاید به چشم خیلی‌ها روتین شده باشد. اما رانا از نظر طراحی بیرونی حرف جدیدی برای گفتن دارد. از نظر نمای داخلی نیز 405 اس ال ایکس که جدیدترین مدل این پژو است، همان مدل قدیمی است، بدون تغییراتی جدید در شکل داشبورد، کولرها و ... رانا اما اینگونه نیست و طراحی داخلی آن متفاوت و جذاب است. به جز موتور قوی‌تر رانا، این دو خودرو از نظر فنی شبیه به هم و کاملا سایه‌ به سایه حرکت‌ کرده‌اند. تجهیزات رانا اما بیشتر‌ از 405 اس ال ایکس است.

در سایت دیوار 405 صفر پلاک شده به رنگ طوسی متالیک به قیمت 34 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری یک پژو 405 دوگانه‌سوز صفر و آماده تحویل در نمایندگی 36 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. با همین میزان پول، می‌توان در میان آگهی‌های خرید رانا دست دوم سایت دیوار، یک رانا مدل سال 1394 با کارکرد بسیار کم خریداری کرد. همینطور با 30 میلیون تومان، می‌توان یک رانا مدل سال 1393 با چنین مشخصاتی در سایت دیوار یافت:« 34 هزار کیلومتر کارکرد، لاستیک و زاپاس 100%، با ضمانت‌نامه شرکت و به همراه 2 ماه بیمه و تخفیف کامل بیمه»

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو