تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟


تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟  در اینبخش تعبیر خواب گاو را بررسی می‌کنیم، همانطور کـه خودتان هم می‌دانید گاو طبق معمول بـه سال تعبیر می شود اما تعبیر آن بـه سال بستگی بـه نوع خواب تان دارد، زیرا کـه در بعضی خواب ها گاو بجای این‌کـه بـه سال تعبیر شود، بد یمن تعبیر می شود. در ادامه این مطلب تمام تعابیر از معبران بزرگ و مشهور...

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

در اینبخش تعبیر خواب گاو را بررسی می‌کنیم، همانطور کـه خودتان هم می‌دانید گاو طبق معمول بـه سال تعبیر می شود اما تعبیر آن بـه سال بستگی بـه نوع خواب تان دارد، زیرا کـه در بعضی خواب ها گاو بجای این‌کـه بـه سال تعبیر شود، بد یمن تعبیر می شود. در ادامه این مطلب تمام تعابیر از معبران بزرگ و مشهور خواب در جهان رابه همراه هم بررسی می‌کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

تعبیر خواب گاو

گاو از حیواناتی اسـت کـه منبع روزی و معیشت اکثریت مردم اسـت. این حیوان با داشتن گوشتی حلال تعبیری بـه نعمت و برکت خواهد داشت. بـه صورت کلی خیرات و نعماتی کـه در روزهای آتی بدست مـا خواهند رسید در رؤیا بـه صورت گاو ظاهر میگردند. این حیوان بـه گفته تمامی معبرین تعبیری نیکو دارد مگر این‌کـه جز دسته گاوهای وحشی و شاخ دار قرار گیرد کـه حالتی تهاجمی بخود گیرد.

کارل گوستاو یونگ می گوید:

دیدن گاو در خواب نمادی از ماهیت منفعل و فرمانبردار شماست. شـما از دیگران بدون، چون و چرا پیروی می کنید. تعبیر دیگر این اسـت کـه گاو بیانگر غرایز مادرانه یا تمایل بـه مراقبت کردن اسـت. برای برخی فرهنگ ها، گاو بیانگر ویژگی‌های معنوی باروری، تغذیه و مادری اسـت.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

دیدن اسکلت گاو بیانگر این اسـت کـه مادرتان یا شکلی از مادرتان «مثل دایه» در زندگی بیداری، فاقد احساسات اسـت. او پاسخگوی نیاز‌های شـما نیست. دیدن یک گله گاو، بیانگر این اسـت کـه نیاز بـه تعلق دارید. خواب دیدن این‌کـه شـما گاوی را میدوشید، بیانگر این اسـت کـه مشتاقید و انگیزه دارید کـه سخت کار کنید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

در پایان، شـما از سخت کوشی خود، نفع خواهید برد. دیدن گله گاو در خواب بیانگر این اسـت کـه نیاز دارید با احتیاط دریک موقعیت یا رابطه پیش بروید دیدن یک گله گاو در خواب بیانگر نبود فردیت اسـت. شـما با سیل جمعیت پیش میروید. تعبیر دیگر این اسـت کـه نمادی از کامیابی و موفقیت اسـت.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

دیدن رم کردن گله گاو‌ها در خواب بیانگر این اسـت کـه چیزی در زندگی تان از بازرسی خارج می شود دیدن گاو نر در خواب، نمادی از سرسختی، اراده قوی، قدرت و نیرومندی اسـت. این خواب ممکن اسـت بشما بگوید کـه زمان آن رسیده کـه ایستادگی کنید و تهاجمی‌تر باشید. گاو نر بیانگر زندگی غنی، ثروتمند و فراوانی اسـت. شـما نیاز دارید کـه یاد بگیرید دریک موقعیت سازش کنید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

می تواند جناسی از چیزی باشد کـه چرت و پرت اسـت «مثل گاو رفتار میکند»، چیزی کـه بی ارزش اسـت. گاو نر نمادی از برخی انرژی‌های غریزی سرکوب شده، باروری و نیرومندی اسـت. دیدن یک گاو عصبانی رام نشده بیانگر این اسـت کـه احساساتتان ممکن اسـت از بازرسی خارج شده باشد. گاو نر ممکن اسـت بیانگر فردی در زندگی تان باشد کـه در برج ثور بـه دنیا آمده اسـت.

تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا می نویسد:

گاو نر: واکنش‌های غریزی درون مـا کـه آنقدر قوی هستند کـه مـا رابه دنبال خود می‌کشانند، اگر با آن‌ها درگیر شویم باعث اضطراب مـا میشوند و اگر بکوشیم با آن‌ها کنار بیاییم مـا را باز هم دورتر می برند.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

این انگیزش‌های غریزی ممکن اسـت خواسته‌های جسمانی، احساسات منفی نسبت بـه کسانی کـه بـه قلمرو مـا تجاوز می کنند باشند. حفاظت از خانواده و سایر غرایزی کـه قبلا تحت اختیار بودند و اکنون عنان گسیخته شده‌اند، غریزه اولیه والدی و تامین، ویژگی پرخاشگرانه کاو مانند در شخص یا در دیگری، قدرت، خیره سری و لجاجت، نیروی جسمانی.

تعبیر خواب گاو نر مهاجم

اغلب تصویر محرومیتی اسـت کـه حاصل عقیم گذاشتن و یا کنایه و طعنه اطرافیان بـه غرایزی اسـت کـه در فرد بر شمردیم. برای مثال مردی آرزوی داشتن فرزند دارد اما همسر او حاضر نیست در زندگی مشترکشان بچه داشته باشند.

تعبیر خواب گاو نر کشته شده

کشتن غرایز جسمانی و حفاظت از دیگران در شخص. اگر گاو نر کشته شده قربانی بوده، احتمالا بـه از خود گذشتگی و قربانی کردن شخص رویابین اشاره میکند.

تعبیر خواب سواری بر گاو نر

احتمالا هارمونی و هماهنگی میان نفس هوشیار و تصمیم‌گیری و غرایز حیوانی شخص اشاره می کند.

تعبیر خواب گاو ماده

تفسیر این تصویر در رویا بـه تفسیر گاو نر شباهت دارد اما گاو ماده نشان دهنده نیمه مادینه طبیعت آدمی اسـت بـه خصوص ویژگی‌هایی چون بذل و بخشش بـه دیگران، خصوصیات مادر گونه شخص یا نقش مادری را ایفا کردن، یک زن، نیروهای طبیعت یا حیات در وجود شخص بـه ویژه خصلت‌های مربوط بـه پذیرندگی و پرورش دادن و نیروی مادینه‌ای کـه میتواند بـه انرژی نرینه مثبت شخص ختم شود.

تعبیر خواب گاو وحشی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: گاو وحشی و مهاجم کـه بیننده خواب از مشاهده‌اش دچار وحشت شود دشمنی اسـت کـه اصالت ذاتی دارد و می‌توانسته خوب و مهربان باشد ولی در شرایطی قرار گرفته کـه خطر می‌آفریند و زیان میرساند.

تعبیر خواب گاو نر و ماده

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب ببینید کـه گاوی دارید کـه متعلق بشما اسـت بـه نعمت می رسید و اگر ببینید گاو ماده ای رابه شـما داد از جانب او نعمت می یابید و اگر گاو نری بشما داد دهنده گاو شـما رابه کاری سود بخش تشویق و هدایت میکند.

حضرت دانیال «ع» می‌فرمایند:

اگر ببینی گاو نری وارد خانه تـو شده اسـت، یـعـنـی خداوند درِ خیر و رحمت خودش رابه روی تـو باز می کند

ابراهیم کرمانی میگوید:

اگر ببینی گاو نری در خانه یا کوچه تـو آمده اسـت، تعبیرش خیر و برکت میباشد.

ابن سیرین می گوید:

اگر ببینی گاو ماده‌ای وارد خانه تـو شده اسـت، بـه این معنی اسـت کـه مال و نعمت بـه دست می‌آوری. اگر ببینی گاو ماده‌ای خریده‌ای و با او حرف می زنی، یعنی معاش و معیشت زندگانی تـو بهتر و گسترده‌تر می شود. اگر ببینی گاو ماده‌ای را دوشیدی و شیر آنرا خوردی، یعنی مال و اموال تـو زیادتر می شود

تعبیر گاو ماده امام صادق «ع» می‌فرمایند:

فرمانروایی

مال و اموال

بزرگی

ریاست

سال خوب و نیکو

سود و منفعت بسیاری کـه بـه تـو خواهد رسید

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر در خواب ببینید بر گاو نری سوار هستید و آن حیوان فرمانبردار و فرمان بر اسـت در انجام کاری دشوار توفیق حاصل می کنید و تسلط می یابید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

اگر ببینید سوار گاو نر می شوید ارتقا مقام می یابید و اگر از گاو پایین بیایید موقعیت و نعمت را از دست میدهید بخصوص اگر ببینید گاو پس از پیاده شدن شـما بـه راه خویش میرود یا کسی آنرا از شـما می گیرد و می برد در این صورت از کار معزول میگردید.

حضرت دانیال «ع» می‌فرمایند:

اگر ببینی سوار گاوی شده‌ای کـه برای خودت میباشد، یـعـنـی برای سلطان «فرد با قدرت» کاری انجام می دهی.

دیدن طویله ای پر از گاو چه معنایی دارد؟

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب ببینید طویله ای گاو دارید بـه نعمت فراوان میرسید ولی اگر ببینید طویله ای گاو هست اما ازآن میان فقط یک گاو بشما تعلق دارد در کاری سود بخش سهیم و ازآن بهره مند میشوید.

تعبیر خواب گاو چاق و لاغر

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: گاو چاق و فربه نعمت فراوان اسـت گاو لاغر تنگی روزی اسـت. اگر در خواب ببینی گاو چاق و فربه‌ای خریده‌ای، تعبیرش این اسـت کـه با زنی ثروتمند ازدواج می کنی

گاو چاق: خوشبختی نزدیک

گاو لاغر: قیمت بالا

تعبیر خواب خرید و فروش گاو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب ببینید کسی گاوی از شـما گرفت و چیزی بشما داد زیان می کنید آن چیز هر چـه می خواهد باشد. اگر گاو را بفروشید ودر عوض آن پول بگیرید و نعمت و روزی را از دست می دهید هم مبتلا و گرفتار می شوید زیرا پول کلاً در خواب خوب نیست و ابتلا و گرفتاری‌های زندگی تعبیر شده اسـت.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

گر گاوی را در خواب بخرید خوب اسـت یعنی پول بدهید و گاو فربهی کـه پستان‌های بزرگی دارد بگیرید نیکو اسـت زیرا علاوه بر این‌کـه از غم و رنج رهایی می یابید بـه نعمت و خیر و برکت هم می رسید

تعبیر خواب گوشت گاو

تعبیر دیدن گوشت گاو ماده، مال و اموال می باشد. اگر ببینی گوشت گاو یا گاومیش میخوری، تعبیرش سود و منفعت می‌ باشد. اگر ببینی کباب و بریان گوشت گاو خورده‌ای، بیانگر این اسـت کـه از ترس و بیم در امان می مانی، ابن سیرین می گوید: تعبیرش این اسـت کـه از سلطان بـه تـو سود و منفعت میرسد.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

اگر ببینی گاو نری از گاوهای کاری را کشته و گوشت آنرا هم قسمت نموده‌اند، یـعـنـی شخص بزرگی را در آنجا کشته و مال و اموال وی را هم میبرند. اگر ببینی گوشت گاو نر داشته و آنرا فروخته‌ای، تعبیرش خرید و فروش میباشد.

تعبیر خوب پوست گاو

ابن سیرین میگوید: تعبیر پوست گاو ماده، ارث و میراث می باشد. اگر ببینی در حال کندن پوست گاو می‌باشی، یعنی کارهای قدیمی و چیزهای از بین رفته را درست و برقرار می کنی.

شاخ و جگر گاو

ابن سیرین میگوید: اگر ببینی شاخ گاوی برای تـو می باشد، نشانه این اسـت کـه مرد بیان‌نشینی باعث آسایش و اسانی تـو میشود و هر چـه شاخ بزرگتر باشد اثر تعبیر آن نیز بیشتر اسـت و اگر آن گاو، ماده بود، یعنی مال و اموال کاملی بـه دست می‌آوری.

ابن سیرین میگوید:

اگر ببینی کله گاو را می خوری، یعنی در آن سال مال و نعمت فراوانی بـه دست می‌آوری. اگر ببینی پاچه گاو خورده‌ای، نشانه این اسـت کـه بـه اندازه‌ای کـه خورده‌ای در آن سال از نعمت و گشایش بهره‌مند می شوی.

تعبیر خواب جنگ با گاو «لگد زدن گاو»

جابر مغربی میگوید: اگر ببینی با گاوهای نر جنگ می کنی، یعنی با شخص بزرگی دشمنی و خصومت می کنی. اگر ببینی گاوی بـه تـو لگد زده اسـت، یـعـنـی دچار ضرر و زیان میشوی.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

اگر ببینی گاوی تـو را گاز گرفته اسـت، بیانگر این اسـت کـه در آن سال دچار زحمت و مشقت می شوی. اگر ببینی با گاو ماده‌ای جنگ کردی و آنرا مجروح نمودی، بـه زن خودت خیانت میکنی.

تعبیر خواب گاو حامله

ابن سیرین میگوید: اگر ببینی گاوی آبستن و حامله می باشد، تعبیرش امیدواری اسـت.

در ادامه تعابیر بیشتر در مورد خواب گاو

گاو در طول تاریخ سمبل چیزهای بسیار زیادی بوده اسـت. در هند گاوها توسط انسان عبادت می شوند و یکی از ارزشمندترین حیواناتی هستند کـه صدها سال اسـت غذای انسان از انها تامین می شود. گاوها از اهمیت بسیار زیادی در نزد انسان‌ها برخوردار هستند اما دیدن گاو در خواب انسان تعبیر و مفهومی نهفته دارد.

تعبیر خواب دیدن گاو

اگر در خواب ببینید کـه گاوی را می بینید، این خواب بر طول عمر شـما دلالت دارد. دیدن گاو در خواب بـه معنای طول عمر اسـت و اگر گاوی بـه رنگ سیاه یا زرد ببینید، تعبیر آن اسـت کـه خوشبختی بـه دنبال شـما خواهد آمد و چیزی بسیار گران بها بـه‌دست خواهید آورد. این خواب میتواند نمایانگر یک چیز گران بهای مادی یا معنوی باشد؛ شاید تحولی را در زندگی خود تجربه کنید کـه برای همیشه شـما را تغییر میدهد.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

دیدن گاوی با لکه‌های سفید تعبیر آن اسـت کـه سال خوبی در انتظار شـما اسـت. همه ی کارهای شـما بـه سرانجام می رسند و موفقیت آمیز خواهند بود. اگر گاو بسیار چاق و فربه‌ای را در خواب ببینید، این خواب نمادی از طول عمر و سلامت اسـت. بعلاوه این خواب میتواند بـه زنی شرور و بدطینت اشاره کند. اگر در خواب گاوی شاخ دار ببینید، این گاو نمادی از یک زن یاغی اسـت.

تعبیر خواب یک گاو آرام

اگر در خواب گاوی بسیار آرام ببینید، تعبیر آن اسـت کـه شاید احساس میکنید کسی شـما را کمی محدود کرده اسـت. شاید شغل شـما آن چنان سخت و خسته‌کننده اسـت کـه نمیتوانید استعدادهای خودرا از طریق آن شکوفا کنید. شاید بخش مهمی از زندگی شـما بـه افرادی وابسته اسـت کـه شـما را محدود میکنند و بهمین دلیل میترسید کـه در برابر آن ها بایستید و با آن ها مبارزه کنید.

تعبیر خواب گاوی در حال زایمان

این خواب نمادی از خبر هـای خوشایند و خوشبختی در تمام جنبه‌های زندگی شـما اسـت. شـما در کارهایی کـه شروع کرده اید موفق خواهید بودو هرکجا کـه می روید، خوشبختی بـه دنبال شـما خواهد آمد. اکنون دوران خوبی برای شروع یک کار جدید و کار کردن روی چیزی اسـت کـه مدتهاست در آرزوی آن بـه سر برده اید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

بعلاوه، خوشبختی و صلح و آرامش جاری در زندگی خانوادگی و روابط دوستانه شـما نیرومندتر و صادقانه تر از قبل می شود. درمجموع، دیدن گاو در حال زایمان در خواب نمادی بسیار مثبت اسـت.

تعبیر خواب گاو و گوساله باهم

این خواب تعبیر آن اسـت کـه شـما دوست دارید بچه دار شوید. شاید در زندگی واقعی در مورد این مسئله صحبت کرده اید یا شاید بـه آن فکر می کنید و آرزوی قلبی شـما محقق شدن این رویا اسـت.

تعبیر خواب گاو مرده

دیدن گاو مرده در خواب تعبیری منفی دارد. شـما در بـه اتمام رساندن کارهای خود با شکست روبرو میشوید و حتی ممکن اسـت ماجرای ناخوشایندی را تجربه کنید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

شاید کسی یا چیزی رویاهای شـما را برهم بزند یا شاید مدتی بدشانسی بیاورید. دیدن گاو سلاخی شده در خواب نمادی از یک نوع فاجعه یا مصیبتی اسـت کـه بـه بار خواهد آمد.

تعبیر خواب دوشیدن شیر گاو

اگر در خواب ببینید کـه شیر گاوی را می‌دوشید، تعبیر آن اسـت کـه سلامت شـما برقرار خواهد شد. اگر بیمار هستید حالتان بهتر خواهد شد یا بـه طور کلی سلامت عمومی شـما بهتر میشود. بعلاوه این خواب نمادی از بارداری اسـت. می توانید منتظر باشید تا خبر بارداری کسی بـه گوشتان برسد یا حتی ممکن اسـت خودتان باردار شوید.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

همانطور کـه میدانیم فقط گاو باردار توانایی تولید شیر را دارد و بهمین دلیل دیدن چنین خوابی نمادی از بارداری بـه شمار می رود. اگر پیش از این بـه دفعات سعی کرده اید کـه بچه دار شوید و این اتفاق رخ نداده اسـت، حالا باید بدانید کـه بزودی خبر هـای خوبی در راه خواهد بود.

تعبیر خواب گاو | دیدن گاو در خواب چه معنایی دارد؟

اگر در خواب ببینید کـه شیر گاو بـه وسیله دستگاهی دوشیده می شود، تعبیر آن اسـت کـه بارداری یا اندام‌های زنانه شـما در دسترس قرار دارد. در این بازه زمانی بیشتر از خودتان مراقبت کنید و از قرار گرفتن در موقعیت‌های پرتنش خودداری کنید. شاید هم می ترسید بدلیل سختی هایی کـه برای بچه دار شدن تجربه کرده اید قادر نیستید طعم مادر شدن را بچشید.

تعبیر خواب یک گله گاو

تعبیر این خواب آن اسـت کـه شـما نیاز دارید در زندگی واقعی خود عضوی از یک گروه یا اجتماعی خاص باشید. شاید همیشه خودرا غریبه احساس می کردید و خودتان را تنها می دیدید.

تعبیر خواب گاو نر و گاو ماده

این خواب تعبیری مثبت دارد. احتمالا خانواده شـما بزرگ تر میشود یا نوزادی در راه اسـت. این خواب شدیدا با خانواده و حال خوب آن در ارتباط اسـت. خوشبختی و خوش شانسی درخانواده شـما جاری خواهد شد و همه ی چیز طبق برنامه پیش میرود.

تعبیر خواب گاوی در حال علف خوردن

این خواب تعبیری مثبت دارد و بـه این معناست کـه در دوران پیش رویتان بخت و اقبال زیادی بشما روی می‌آورد. دیدن گاوی در حال علف خوردن در خواب با پیشرفت و دارایی‌های مادی در ارتباط اسـت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟