وزیرخارجه انگلیس بار دیگر خواستار آزادی زاغری شد


یک روز پس از برگزاری نشست سفیر ایران در انگلیس با رسانه های این کشور درباره پرونده نازنین زاغری و...

وزیرخارجه انگلیس بار دیگر خواستار آزادی زاغری شد

یک روز پس از برگزاری نشست سفیر ایران در انگلیس با رسانه های این کشور درباره پرونده نازنین زاغری و تاکید وی بر ضرورت غیر سیاسی کردن این پروند، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر تقاضا برای آزادی زاغری را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، هانت روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر از ایران به دلیل آنچه او دسترسی زاغری به امکانات درمانی خواند قدردانی کرد، اما افزود: حالا گام بعدی را بردارید و اجازه دهید که او به خانه اش در کنار همسر و دخترش بازگردد.

حمید بعیدی نژاد پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود نازنین زاغری که به دلیل جرائم امنیتی در ایران محاکمه و به حبس محکوم ‌شده است، 'به‌عنوان یک تبعه‌ ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار بوده و خواهد بود. درعین‌حال دخالت از سوی کشوری که این خانم دقیقا به خاطر جاسوسی برای همان دولت در زندان قرار دارد، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود.

سفیر کشورمان تصریح کرد: این دخالت نه‌ تنها هیچ کمکی به وی نخواهد کرد بلکه حساسیت منفی مردم و مقامات ایران را علیه سیاست دولت انگلیس افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت ایران هرگونه دخالتی از سوی دولت انگلیس در این زمینه را مردود و غیرقابل‌قبول می‌داند.
او دیروز هم در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای در انگلیس متذکر شد که سیاسی کردن پرونده زاغری نه‌ تنها به حل آن کمک نمی‌کند بلکه روند آن را پیچیده‌تر می‌کند.

او به‌ طور مشخص، فضاسازی‌های تبلیغاتی «ریچارد رتکلیف» همسر زاغری در انگلیس را غیر سازنده خواند و تصریح کرد: مشورت‌های نادرست وی به همسرش در زندان، او را دچار استرس و پریشانی کرده است.

بعیدی نژاد در این نشست از سندی پرده برداشت که در آن پس از اعلام آمادگی ایران برای صدور ویزا به رتکلیف برای ملاقات با همسرش در تهران، وی در پاسخ به ‌طورعجیبی این سفر را به آینده موکول کرده است. این درحالی ‌که است که رتکلیف بارها در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی مدعی شده است که دولت ایران اجازه سفر به کشور و ملاقات با همسر و دختر را نمی‌دهد.

زاغری مدیر پروژه شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» انگلیس است که فروردین‌ماه سال 1395 در تهران دستگیر شد. سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای درباره این دستگیری اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سر شبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.»
پرونده وی سپس موردبررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محکوم شد.

بعیدی نژاد دیروز(چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی تصریح کرد: دستگاه قضایی ایران تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد که بخواهد امکانات ویژه‌ای را در اختیار برخی از افراد قرار دهد. همه زندانیان ازنظر ما یکسان هستند و رویه‌های یکسانی برای زندانیان پیگیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر